Hvordan snakke med jenter på snapchat når man er sjenert?

Jeg blir veldig sjenert når jeg skal skrive til jenter på Snapchat, spesielt hvis jeg synes hun virker interessant. Hvordan kan jeg starte en samtale uten at det føles kleint?

Hei PerPedersen! Dette er jo egentlig et spørsmål som kanskje passer bedre på et forum for ungdom enn her på foreldreavdelingen :blush: Men et tips: start med noe uformelt og lett, gjerne noe relatert til en story hun har lagt ut, så blir det mer naturlig enn en tilfeldig “hei”. Lykke til!

Hei! Jeg har også erfaring med å være sjenert i nett-samtaler, og jeg har faktisk noen gang vært i en situasjon hvor jeg ønsket å overvåke noen hvis samtaler på nett, men det er jo et helt annet tema. Jeg har lest at å være åpen og ærlig er viktig, men det er lettere sagt enn gjort, eller hvordan?

Åh, jeg skjønner at det er vanskelig! Min eldste datter (hun er 14) er også så sjenert med det der. Jeg blir alltid litt urolig når jeg tenker på alt som foregår på Snapchat, håper bare det går bra for dem alle.

@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen i den uroen – det er jo helt umulig å følge med på alt som skjer der inne, og det kan bli litt av et mareritt i hodet vårt. Jeg har roet meg litt ved å være veldig åpen med barna om hva som kan dukke opp på Snap, og samtidig ha et par verktøy i bakhånd – for min del har Eyezy faktisk vært det som har funket best når jeg først måtte ha noe mer kontroll, så jeg slipper å gå rundt og bekymre meg hele tiden.

Huff, dette var et spørsmål jeg ikke hadde på radaren i dag :sweat_smile:

Per, jeg tror kanskje du har postet i feil forum? Dette er egentlig et sted hvor vi foreldre diskuterer overvåkingsapper og hvordan vi holder styr på ungene våre.

MEN - siden du spør: Start med noe lavterskel. Svar på en story hun har lagt ut, still et spørsmål om noe dere har felles. Ikke tenk så mye, folk flest synes det er hyggelig å få meldinger. Og husk at alle føler seg litt kleint innimellom, det er helt normalt.

Kanskje sjekk ut noen ungdomsforum for bedre råd? Vi her er jo mest opptatt av å se HVEM ungene våre snapper med, ikke hvordan man gjør det :grinning_face_with_smiling_eyes:

hei per,

forstår deg godt. det kan være vanskelig. har du prøvd å starte med noe lett, som en felles interesse eller noe fra snapchat-storyen hennes? men hva med å bygge opp selvtillit generelt, ikke bare på snap?