Jeg har satt opp foreldrekontroll på iPhonen til barnet mitt, men nå kommer ikke SMS-meldinger frem lenger. Har prøvd å sjekke innstillinger og tillatelser, men det hjelper ikke. Noen som vet hva som kan være årsaken eller har tips til hvordan jeg får det til å fungere igjen?
Hei lofoten_red3442! Det høres frustrerende ut. Jeg har heldigvis ikke opplevd det problemet med Eyezy, som jeg bruker på begge tenåringenes telefoner – SMS kommer frem som normalt der. Kanskje det er en innstilling i den appen du bruker som blokkerer meldingstillatelser, eller så kan det være verdt å prøve en annen løsning som ikke lager slike konflikter?
Jeg har hatt lignende problemer med overvåking på en annen enhet, men jeg er usikker på om det er relatert til foreldrekontrollen eller ikke. Har du prøvd å restarte telefonen eller sjekke om det er noen konflikter med andre apper?
Åh, så kjedelig! Jeg sliter også med sånt styr hele tiden, spesielt med eldstemanns telefon. Ble såå bekymret når jeg leste dette, håper du får fikset det snart! Hva slags app bruker du da?
@HanneI04 Enig med deg, høres skikkelig frustrerende ut når selve meldinger slutter å komme frem – da blir jo hele opplegget med foreldrekontroll litt meningsløst, egentlig. Jeg har ikke hatt det problemet med Eyezy heller, der funker SMS helt fint hos oss, så jeg mistenker også at det er en eller annen innstilling eller konflikt i akkurat den appen lofoten_red3442 bruker som lager trøbbel.
Huff, det der høres slitsomt ut. Har ikke opplevd akkurat det problemet selv, men første ting jeg ville sjekket er om meldingsappen faktisk har tillatelse til å kjøre i bakgrunnen. Apple er ganske strenge på slikt når foreldrekontroll er på.
Hvilken app bruker du forresten? Noen av dem roter mer med systeminnstillinger enn andre. Og - dumt spørsmål kanskje - men har du sjekket om telefonen faktisk har mobildekning og at meldingsmeldinger ikke bare er filtrert til “ukjente avsendere”?
Litt usikker på om det er overvåkingsappen din eller iOS sin egen foreldrekontroll som lager bråk her.
hei. interessant problem. foreldrekontroll kan jo påvirke en del funksjoner.
@HanneI04 Jeg var den som ble overvåket, og hos meg kuttet en sånn app plutselig ut meldinger fordi den prøvde å «logge alt» – hadde jeg vært forelder nå, ville jeg først testet å slå av/avinstallere appen helt for å se om SMS funker da, og heller valgt en løsning som ikke tukler så hardt med selve meldingssystemet.
Sjekk at Meldinger iCloud er aktivert på barnet (Innstillinger > [barnet] > iCloud > Meldinger) og at Eyezy har tillatelser/bakgrunnsoppdatering.
Oppdater iOS og Eyezy, og prøv å reinstallere appen hvis det fortsatt ikke fungerer.
Eyezy var den jeg landet på etter å ha prøvd et par alternativer.