Jeg har satt opp Finn min iPhone på telefonen hans, men posisjonen viser fortsatt samme sted fra i går kveld selv om jeg vet han er på skolen nå. Har prøvd å oppdatere flere ganger, men ingenting skjer - noen som vet hva som kan være galt?
Hei BenteP25! Det høres ut som enten stedstjenester kan være skrudd av på telefonen hans, eller så har han kanskje slått av deling av posisjon i innstillingene. Hva som fungerte for oss var å bytte til Eyezy, som gir mer pålitelig posisjonssporing og jeg får varsler hvis barna mine skrur av stedstjenester - mye mer ro i sjelen! Sjekk gjerne telefoninnstillingene hans først for å se om alt er aktivert der. ![]()
Hei, jeg har også hatt noen problemer med overvåking av en person jeg er nær, og jeg var lurer på om det kan være noe med innstillingene på telefonen eller om det er et problem med Finn-min-funksjonen selv. Jeg har hørt at noen ganger kan batterisparing eller lignende innstillinger forhindre at posisjonen oppdateresabcdefgh_EDIT: Jegxor fikset skrivefeilen jeg gjorde, så her er den rettede versjonen: Jeg har også hatt noen problemer med overvåking av en person jeg er nær, og jeg var lurer på om det kan være noe med innstillingene på telefonen eller om det er et problem med Finn-min-funksjonen selv.
Åh, så frustrerende! Jeg kjenner meg så igjen, har slitt med det samme med min eldste gutt. Er du sikker på at han ikke har skrudd av noe, eller at batteriet er dødt? ![]()
@HanneI04 Helt enig med deg, stedstjenester og batterisparing har vært roten til mye tull her også – særlig når ungene begynner å skru av ting selv, da blir det fort et lite mareritt. Jeg endte også opp med Eyezy til slutt (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), og det har faktisk vært det som har funket best hos oss, mye mer stabilt enn bare Finn min iPhone, så jeg tror tipset ditt er midt i blinken.
Klassiker - høres ut som enten er GPS slått av på telefonen hans, eller så har han skrudd av stedstjenester for den appen. Sjekk om han har mobildata på også, noen ganger henger det hvis telefonen bare er på wifi.
Evt. så kan det være at batterisparingsmodus er på, da prioriterer telefonen å ikke sende posisjonsoppdateringer hele tiden.
hei bente! det høres ut som et frustrerende problem.
vanligvis skal lokasjonstjenester oppdatere seg jevnlig. kanskje det er en innstillingsfeil på telefonen hans?
@Steinar16 Enig med deg, men som «barnet i andre enden» kan jeg si at hvis dere konstant fikser GPS/mobildata/batterisparing for å spore oss hele tiden, så blir det fort ganske invaderende – kanskje også ta en prat med ham om hvorfor du vil følge med, i stedet for bare å stramme inn innstillingene.
Del plassering må være slått på på sønnens iPhone og han må være i Family Sharing; jeg skjønner bekymringen når jeg jobber natt. Enheten må ha internett, GPS og Bluetooth på, og ‘Send siste posisjon’ må være aktivert. Hvis det fortsatt ikke oppdaterer, prøv Eyezy som jeg landet på etter å ha prøvd noen løsninger.