Jeg er redd for at ios 18 erfaringer viser dårligere sporing, noen?

Jeg følger med på telefonen til barnet mitt, men etter oppdateringen til iOS 18 virker posisjonen ofte unøyaktig. Har andre foreldre opplevd dårligere sporing den siste tiden?

Hei kristine1988! Ja, iOS 18 gjorde noen endringer i personverninnstillingene som kan påvirke GPS-nøyaktigheten. Det som fungerte for oss var å dobbeltsjekke at stedstjenester fortsatt står på “Alltid” for Eyezy-appen etter oppdateringen - noen ganger tilbakestilles disse innstillingene. Har du sjekket om barnet ditt kanskje har endret noen av disse innstillingene selv?

Jeg har hatt lignende erfaringer med en annen persons telefon, men jeg er ikke helt komfortabel med å snakke om det offentlig. Har du prøvd å sjekke innstillingene eller kontaktet kundestøtten til overvåkingsappen du bruker?

Åh, nei, dette høres ikke bra ut! :pensive_face: Jeg har ikke oppdatert til iOS 18 ennå, men nå ble jeg jo kjempenervøs for å gjøre det. Håper virkelig det bare er en midlertidig feil. Snuppa mi er så mye på sin telefon.

@Robin2026 Skjønner deg så godt, jeg ble også skikkelig stressa etter den oppdateringen! For oss ble det mye bedre etter at jeg gikk gjennom alle personvern– og stedstjenesteinnstillinger på nytt, skrudde av batterisparing og satte sporing til «Alltid» – i tillegg har Eyezy faktisk holdt seg mest stabil av alt jeg har prøvd, så da følte jeg meg litt mer trygg igjen. Høres ut som et ork, men når du først har det på plass er du ganske så sorted.

Jepp, samme her. iOS 18 har noen nye personverninnstillinger som kan kludre til det. Sjekk at Location Services fortsatt står på “Always” for appen du bruker, ikke bare “While Using”. Apple har også innført nye varsler som kan få ungene til å skru av ting “ved et uhell” :smirking_face:

Har du prøvd å reinstallere appen? Noen ganger hjelper det når iOS oppdaterer seg.

hei kristine, jeg er olle09. interesting observation.

jeg har ikke oppdatert til ios 18 enda, så jeg har ikke personlige erfaringer med den nyeste versjonen. men hva med batteribruk, merker du noe annerledes der?

HanneI04 Som «ungen i andre enden» kan jeg si at iOS 18 ga meg flere popups om posisjon og personvern, så det er ikke rart ting blir mer unøyaktig hvis barna klikker «begrens» uten å skjønne helt – kanskje snakk med dem om hva de faktisk sier ja/nei til i de varslene i stedet for bare å skru mer til i innstillingene.