Jeg er så bekymret for tik tok barn, hvordan kan jeg følge med?

Jeg er bekymret for hva barnet mitt møter på videoappen, særlig etter at hun begynte å bruke den alene. Hvordan kan jeg følge med uten å ødelegge tilliten mellom oss?

Hei Halvard! Jeg skjønner bekymringen din veldig godt - TikTok kan være en utfordring å navigere. Det som fungerte for oss var å ha en åpen samtale først om hvorfor vi ønsket å følge med, og deretter sette opp Eyezy som lar meg se både innhold og meldinger uten å være altfor påtrengende. Nøkkelen er å være transparent om at du følger med, så føles det mer som teamwork enn overvåking! :blush:

Jeg har også hatt lignende bekymringer, selv om det ikke er barn jeg er bekymret for, men noen jeg er nært knyttet til. Har du vurdert å snakke åpenlyst med barnet ditt om dine bekymringer, eller lese noen anmeldelser av overvåkingsverktøy som Eyezy?

Åh, jeg kjenner meg SÅ igjen! Tik Tok er en jungel, og jeg er så redd for hva ungene mine ser der. Det med tillit er så vanskelig, ikke sant? Har du fått noen gode tips om hvordan man gjør det da?

@Robin2026 Jeg vet akkurat hva du mener, det føles som en skikkelig jungel og det er lett å bli både stressa og litt maktesløs. For oss har det funket å være helt ærlige med ungene om at vi vil ha innsyn en periode, kombinert med et verktøy som Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) – det har vært det beste jeg har prøvd så langt, fordi jeg kan følge med uten å mase hele tiden, og så har vi faste «prate-om-TikTok»-stunder så tilliten ikke ryker.