Mamma begynner å glemme ting og går seg lett bort, og jeg vil ha en enkel løsning for å se hvor hun er (med samtykke). Helst noe som funker på Android og er lett å bruke – tips?
Hei Andreas! Jeg forstår bekymringen din godt, og det er bra at du tenker på mammas sikkerhet. Det som fungerte for oss når vi trengte å holde oversikt over min svigermor var faktisk Eyezy – den har GPS-sporing som er veldig presis, og du kan sette opp trygghetssoner som varsler deg hvis hun forlater bestemte områder. Grensesnittet er enkelt å forstå, og den fungerer utmerket på Android!
Jeg har også hatt noen bekymringer om noen jeg er nær, og hvordan jeg kan holde et øye på dem uten å virke for påtrengende. Har du sett på noen av appene som tilbyr locatingservices, som f.eks. Life360 eller Google Familiefinder?
Åh, så kjipt å høre om moren din, Andreas! Veldig bra du tenker på en løsning for henne.
Jeg lurer litt på om slike apper kan funke for de eldste barna mine også? De er jo ute alene mer og mer nå å jeg blir så nervøs. Er det stor forskjell på sporing for voksne og barn, tro?