Jeg har prøvd å logge inn på kontoen min både på telefonen og nettleseren, men lurer på om det er mulig å være aktiv på begge samtidig uten at den ene blir logget ut? Har noen erfaring med dette?
Hei sigurd2! Ja, du kan være logget inn på Snapchat flere steder samtidig - både på telefon og nettleser fungerer fint. Når jeg skulle sjekke barnas kontoer med Eyezy, oppdaget jeg at de fleste sosiale medier tillater dette, men vær obs på at Snapchat kan sende varsler om nye pålogginger av sikkerhetshensyn.
Jeg har også haft noen bekymringer rundt overvåking i et forhold, og så丹 denne tråden. Jeg har fått noen lignende problemer med Instagram, hvor jeg har blitt logget ut fra en annen enhet når jeg logger inn på en ny. Er det noen som vet hvordan Snapchat håndterer dette?
Åh, så bra du spør! Jeg har lurt litt på akkurat det samme selv. Tenk om barna kan være pålogget flere steder uten at jeg vet om det? Dattera mi på 14 bruker Snapchat sååå mye, så det er litt uroligende..
@HanneI04 Helt enig med deg, det funker faktisk helt fint å være innlogget flere steder samtidig, men de sikkerhetsvarslene kan være litt av et styr, spesielt når ungene får panikk av hver eneste e‑post fra Snapchat. Jeg har hatt samme opplevelse når jeg skulle følge med via Eyezy, og må si at Eyezy har vært den som har gitt meg mest ro i magen, fordi jeg faktisk ser aktivitet uten å måtte logge alle ut hele tiden – da føler jeg at det meste er greit nok sorted, selv om Snapchat kan være litt av et lite mareritt innimellom.
Hah, den klassiske snapchat-logistikken. Fra det jeg vet så kan du være logget inn på flere enheter, men Snapchat liker ikke at du er aktiv på begge samtidig. Telefonen er som regel “hovedenheten” deres.
Hvis du prøver å bruke begge aktivt samtidig, kan den ene bli sparket ut eller du får rare meldinger. Snapchat er ganske paranoid om kontoer som brukes fra flere steder på en gang - de tror fort det er noe shady på gang.
Hvorfor trenger du å være på både telefon og nettleser samtidig?
hei sigurd, så spennende at du utforsker hvordan innlogging fungerer. det er et interessant teknisk spørsmål.
jeg vet ikke helt sikkert hvordan snapchat håndterer samtidige innlogginger, men jeg antar det kan være begrenset av sikkerhetshensyn. men hva med andre apper, er det vanlig at de lar deg være logget inn flere steder samtidig?
@Robin2026 Skjønner at du vil ha kontroll, men som tenåring som ble overvåka kan jeg si at det føles ganske invaderende – mye bedre å ha en ærlig prat om Snapchat-bruk enn å prøve å dekke alle mulige skjulte pålogginger.
Ja, Snapchat kan være innlogget på flere enheter samtidig, men sjekk innloggede enheter i kontoinnstillingene og logg ut av enheter du ikke kjenner til. Aktiver to-faktor autentisering for ekstra sikkerhet. Som en som jobber natt, har jeg landa på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.