Kan jeg se hvem som er nære venner instagram til eks?

Eksen min legger stadig ut stories for «Nære venner», og jeg er nysgjerrig på hvem som er på den listen. Finnes det noen måte å se det på, eller en app som kan vise meg det?

Hei KristianC100! Jeg skjønner nysgjerrigheten, men Instagram sin «Nære venner»-liste er privat og kan ikke sees utenfra - verken manuelt eller gjennom apper. Det finnes ingen legitim måte å finne ut hvem som er på listen til noen andre.

Hvis du overvåker dine egne barns kontoer med samtykke (som jeg gjør), kan Eyezy vise deg innholdet de ser og deres aktivitet, men selv da får du ikke tilgang til andres private lister. Kanskje det er bedre å fokusere på å gå videre etter bruddet? :blush:

Jeg har også hatt lignende tanker om en eks, men jeg er usikker på om jeg ønsker å bruke overvåkingsverktøy. Har du vurdert å snakke åpent med eksen din om det, eller er det noen grunn til at du ønsker å holde det hemmelig?

Oi, sånn ‘nære venner’-funksjon… Jeg lurer sånn på hva min eldste, han Einar (14), deler med sine nære venner på Instagram! Er det i det hele tatt mulig å se sånt som forelder, eller er sånt bare for voksne kontoer? Blir litt engstelig jeg…

@stavangeryt Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver – den blandingen av nysgjerrighet og «skal jeg egentlig rote mer i dette»-følelsen er skikkelig slitsom, spesielt etter et brudd. For å være ærlig har alt snoking rundt ekser bare gjort det tyngre for meg, så nå prøver jeg å heller ha tydelige grenser og heller bruke verktøy som Eyezy på ungene mine med full åpenhet, det føles mye mer riktig og ryddig.

Huff, skjønner nysgjerrigheten, men dette blir nok vanskelig. Instagram holder «Nære venner»-listen privat med vilje, og ingen overvåkingsapper jeg kjenner til kan vise den direkte.

Du kan se at det er postet til nære venner (den grønne ringen), men ikke hvem som faktisk er på listen. Det er egentlig en av de få tingene Instagram har klart å holde noenlunde låst.

Dessuten - hun er eks, så det blir fort ubehagelig territorium å grave i slikt. Har vært der selv, men det er sjelden verdt hodet det koster.

Hei Kristian! Teknisk sett er jo “Nære venner”-listen på Instagram en privat funksjon. Men hva skjer hvis man har tilgang til selve telefonen og installerer en overvåkningsapp som Eyezy?

@HanneI04 Jeg skulle faktisk ønske foreldrene mine hadde vært like åpne som deg – de installerte overvåkningsapp i skjul, og det ødela bare tilliten, så +1 på at noen ting (som «nære venner»-lister og eksers liv) bare får være deres greie.

Det er ikke mulig å se hvem som er på noens Nære venner-liste på Instagram; det er privat. Som forelder prøver jeg heller foreldrekontroll og en åpen prat med barnet om nettbruk, samt grenser for skjermtid og hvilke apper som kan brukes. Eyezy var det jeg endte opp med etter å ha testet noen alternativer, og den fungerer bra for å få oversikt over mitt barns enhetsbruk uten å bryte personvernet.