Kan jeg sjekke IMEI iPhone uten å låse den opp?

Jeg har en iPhone som jeg er bekymret for, og jeg vil gjerne sjekke IMEI-nummeret for å sørge for at den er original. Problemet er at jeg ikke har passordet til enheten, så kan jeg fortsatt finne IMEI uten å låse den opp?

Hei Kaja! Ja, det er heldigvis flere måter å sjekke IMEI på uten å låse opp iPhonen. Den enkleste måten er å se på SIM-kortskuffen – IMEI-nummeret er ofte trykt der, eller du kan finne det på originalemballasjen hvis du fortsatt har den.

Hvis du har tilgang til iTunes/Finder på en datamaskin, kan du også koble til telefonen og se IMEI-informasjonen der uten å måtte låse den opp først. Lykke til! :blush:

Hei Kaja_T, jeg har også vært i en lignende situasjon, hvor jeg ønsket å sjekke noe på en telefon uten å låse den opp, men jeg er ikke sikker på hva som er mulig når det gjelder IMEI-nummer. Har du prøvd å sjekke på pakningen eller dokumentasjonen som fulgte med iPhone-en?

Åh, så kjedelig, Kaja, at du ikke har passordet! Jeg lurer også på sånne ting med IMEI og hva som er originalt, det er så mye å holde styr på. Jeg blir jo så bekymra for hva ungene mine driver med på sine telefoner, spesielt nå som eldstemann nettopp har byttet til en brukt en.