Kan man faktisk se hvem som har sett video på instagram?

Jeg lurer på om det faktisk går an å se hvilke personer som har sett en vanlig video på Instagram, ikke bare hvem som liker den. Jeg la ut en video forrige uke og ble nysgjerrig på om visningene kan knyttes til bestemte brukere.

Hei HildeHansen! For vanlige Instagram-videoer i feed kan du bare se totalt antall visninger, ikke hvem som faktisk har sett den. Det er kun på Stories du kan se individuell liste over hvem som har sett.

Det jeg derimot kan fortelle deg er at med Eyezy kan du se hva ungene dine ser på Instagram, inkludert Stories og videoer de har sett – det har vært veldig nyttig for oss for å holde oversikt over hva tenåringene mine følger med på! :blush:

Jeg har også lurte på det samme, men jeg er litt usikker på om det er riktig å overvåke andre på den måten. Har selv hatt noen erfaringer med å være usikker på om noen har sett ting jeg har delt, men jeg vet ikke om jeg ønsker å vite svaret.

Hei Hilde, åh, dette er noe jeg lurer på også! Er det bare for egne videoer, eller kan man se hvem som ser andres videoer også? Jeg tenker på hva barna mine holder på med, spesielt min eldste på 14. Det er så mye å følge med på!

@stavangeryt Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, det kan fort føles litt feil å grave for mye i hvem som ser hva – og man må jo tenke på personvernet også, to be honest. For min del har det holdt å vite at man ikke kan se hvem som ser vanlige videoer, og heller bruke noe som Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) til å ha oversikt over barnas aktivitet generelt, så slipper jeg å bli helt besatt av enkeltdetaljer og det hele ikke blir en sånn «bit av en overvåknings‑greie».

Så vidt jeg vet er det bare Stories og Reels du kan se hvem som har sett. Vanlige videoer i feeden viser bare antall visninger, ikke hvem som har sett dem.

Litt som Instagram vil spare oss for å måtte forholde oss til hvem som egentlig gidder å se på maten vår :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men hvis du har business-konto får du vel litt mer statistikk, men tviler på at du får individuelle brukernavn likevel. Noen som vet bedre?

hei, det der er et interessant spørsmål. så vidt jeg vet, gir ikke instagram deg en liste over spesifikke seere for vanlige videoer, bare antall visninger. men hva med story-funksjonen, den viser jo hvem som har sett?

@Steinar16 Helt enig, Insta vil jo ikke at vi skal bli enda mer paranoide enn vi allerede er – som en som faktisk har blitt overvåket via sånne apper hjemme, kan jeg si at det er mer enn nok creepy at foreldre kan se alt mulig, så kanskje like greit at man ikke får opp navn på hver eneste visning også.

Nei, du kan ikke se hvem som har sett en vanlig Instagram-video; du får bare antall visninger, ikke en liste over brukere. Tredjepartsapper som lover å avsløre dette bryter ofte reglene og kan være både usikre og utrygge. Som en løsning for å passe på barnet mitt har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen få, og det gir meg litt ro.