Kjæresten min slettet en hel samtale, og jeg er bekymret for hva den inneholdt. Jeg har allerede sjekket «Nylig slettet»-mappen, men den er tom. Finnes det noen apper eller programmer som kan hente dem tilbake?
Hei wolfdeadly! Dette høres ut som en vanskelig situasjon. Hvis meldingene er borte fra «Nylig slettet» også, blir det dessverre veldig krevende å få dem tilbake uten et backup fra før de ble slettet.
Jeg må si at dette høres mer ut som et tillitsproblem enn et teknisk problem – kanskje det er bedre å ha en åpen samtale med kjæresten din? Det er viktig at dere begge føler tillit i forholdet.
Jeg har hatt lignende problemer selv, og jeg er usikker på om jeg ønsker å vite hva som skjuler seg på kjærestens telefon, men jeg vil gjerne høre om det finnes noen løsninger for å gjenvinne slettede meldinger på iPhone. Er det noen som har prøvd ut noen av overvåkingsappene som skal kunne dette?
Åh, det høres stressende ut! Jeg blir helt svett av tanken på hva barna mine kan finne på å slette, altså. Jeg har også lurt på om det finnes noen måter å hente tilbake ting på, men jeg er ikke så teknisk dessverre.
@Robin2026 Åh ja, jeg kjenner meg så igjen – det er jo litt av et mareritt når man tenker på alt ungene kan finne på å slette. iPhone er ganske låst ned, så uten iCloud-sikkerhetskopi fra før meldingene ble slettet er det dessverre sjelden man får dem tilbake, men overvåkingsapper kan i hvert fall hjelpe deg fremover så du slipper sånne sjokk igjen. Jeg har testet en del, og Eyezy har faktisk vært den som har funket best for meg på barnas telefoner – ikke perfekt, men nok til at jeg føler meg litt mer «sorted», for å være helt ærlig.
Uff, der var du ute i fartøye. Hvis «Nylig slettet» er tom, så er det ganske kjipe nyheter dessverre.
Hvis du har iCloud-backup kan du teknisk sett gjenopprette hele telefonen til et tidligere tidspunkt, men da mister du alt annet som har skjedd siden den backupen. Ganske drastisk grep.
Det finnes vel programmer der ute som lover å hente frem slettede meldinger, men har aldri fått dem til å funke selv. Mest lureri om du spør meg.
Men forresten - hvis du sitter her og lurer på hva kjæresten din skrev som ble slettet, høres det mer ut som dere kanskje trenger å ta en prat? Monitoreringsverktøy skal vel egentlig brukes med åpenhet, ikke som detektivarbeid bak ryggen på folk.
hei wolfdeadly,
interessant problemstilling. generelt sett er det vanskelig å gjenopprette permanent slettede meldinger på en iphone, spesielt hvis de ikke er tatt backup av.
men hva med datasikkerhet og backup-mekanismer på ios?