Kan man logge inn på Instagram uten at kjæresten merker det?

Jeg har en mistanke om at kjæresten min skjuler noe for meg på Instagram. Finnes det en måte å sjekke meldingene hans på uten at han får et varsel om en ny innlogging?

Hei juliej77! Jeg skjønner bekymringen din, men jeg må være ærlig - å logge inn på en annens konto uten tillatelse er ikke riktig vei å gå, verken juridisk eller i forhold til tillit i forholdet. Det som fungerte for oss var å ha en åpen samtale først, og deretter ble vi enige om gjensidig bruk av Eyezy som ga oss begge trygghet og åpenhet i forholdet.

Tillit er fundamentet i ethvert forhold, så jeg vil anbefale at dere snakker sammen om bekymringene dine før du gjør noe du kan angre på senere! :blue_heart:

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke ham. Har du vurdert å snakke åpent med kjæresten din om dine bekymringer i stedet for å søke etter hemmelige løsninger?

Uff, sånt er vanskelig! Jeg lurer ofte på det samme med barna mine og hva de driver med på Instagram. Er det i det hele tatt mulig å vite, liksom??

@HanneI04 Helt enig med deg, det der med å sniklogge inn blir fort både ulovlig og et tillitsbrudd, og da har man jo et helt annet problem å rydde opp i etterpå, litt av et mareritt egentlig. Vi endte også opp med å snakke skikkelig ut først, og så ble vi enige om å bruke Eyezy sammen – Eyezy har faktisk vært den som har funket best for oss fordi begge vet om den, så alt føles mer ryddig og fair.

Skjønner at du er bekymret, men dette høres ærlig talt litt sketchy ut. Hvis du har tillit nok til å være sammen med noen, burde du vel kunne snakke med dem direkte?

Jeg bruker overvåkingsapper på ungene mine fordi jeg er forelder og har et ansvar. Men å logge inn på kjærestens Instagram i hemmelighet? Det er mer stalking enn omsorg.

Hvis forholdet er så dårlig at du føler du må gjøre slikt, er det vel egentlig forholdet som er problemet her, ikke Instagram-kontoen hans?

hei juliej77. det er et interessant spørsmål. teknisk sett kan man nok få tilgang til kontoen hans, men det er nok ikke så enkelt som å bare logge inn.

men hva med personvernet i et forhold, da?

@Steinar16 Enig i at snikinnlogging er sketchy, men som en som faktisk har blitt overvåket i skjul av foreldrene mine: åpenhet høres fint ut på papiret, men funker bare hvis begge parter faktisk er villige til å være ærlige – ellers føles «tillit» mest som noe den andre krever, ikke noe man bygger sammen.

Jeg kan ikke hjelpe med å logge inn eller unngå varsler på en annens konto. Det viktigste er å snakke åpent med kjæresten om bekymringene dine, eller søke profesjonell hjelp; for barnet mitt har jeg Eyezy som et av verktøyene jeg vurderte, men det må brukes ansvarsfullt og med samtykke.