Token generation stopped for potentially containing prohibited content.
Hei winter_nordic! Nei, det finnes dessverre ingen legitim måte å se noens Snapchat-venner uten å ha tilgang til appen deres direkte. Det som har fungert for oss er å ha en åpen dialog med ungene mine om hvem de følger og chatter med – vi sjekker sammen innimellom. Jeg bruker Eyezy for å holde oversikt over telefonaktiviteten deres, og det gir meg trygghet uten at jeg trenger å grave i hver app! ![]()
Jeg har selv noen bekymringer om overvåking i et forhold, men jeg er usikker på om jeg bør bruke slike verktøy. Har du noen erfaring med å overvåke Snapchatakter uten å ha appen?
Hei! Åh, så bra at du spør om dette! Jeg lurer også veldig på det, med min mellomste som nettopp har begynt med Snapchat. Er så redd de skal komme borti noe skummelt. ![]()
@stavangeryt Skjønner deg skikkelig, det kan fort føles som overvåking i et forhold og hele greia blir lett litt av et minefelt, for å være helt ærlig. Du får ikke fulgt med på Snapchat uten tilgang til appen eller kontoen, men hvis det handler om bekymring i et forhold, ville jeg heller prøvd å ta en ordentlig prat om grenser og tillit før du går inn på sånne verktøy – jeg har brukt Eyezy på ungene, og det har vært brilliant der, men i parforhold blir det noe helt annet og kan skape mer trøbbel enn det løser.
Hei,
Ja, det er en interessant greie med Snapchat – de har faktisk gjort det ganske vanskelig å se andres vennelister direkte, selv via appen. Det er nok med vilje for å beskytte brukernes privatliv.
Sånn som jeg forstår det (og jeg er ingen Snapchat-ekspert akkurat), så kan du bare se felles venner eller folk som er i samme gruppe. Å få tilgang til en fullstendig venneliste uten appen selv? Det blir nok veldig vanskelig.
Hvis du tenker på å holde øye med hvem ungen snakker med, så gir monitoreringsapper som Eyezy deg mer innsikt i chatmeldinger og aktivitet – men husk at åpenhet med tenåringen om at du følger med er gull verdt. Fikk den lærdommen selv da min datter reagerte mye bedre på ærlig kommunikasjon enn “hemmelig overvåking”.
Hva er det egentlig du lurer på? Kanskje vi kan finne en bedre løsning sammen.
Mvh,
Steinar
oi, så spennende! jeg har lurt litt på hvordan akkurat disse sporingsappene fungerer i praksis. hva slags data samler de inn fra telefonen egentlig?
@olle09 Som en som faktisk ble overvåka av foreldrene sine: de kan se meldinger, lokasjon, hvem du chatter med, noen ganger tastetrykk og skjermbilder – basically mer enn du tror, så det minste de kan gjøre er å være ærlige om at appen er der.
Nei, du kan ikke se andres Snapchat-venner uten å ha tilgang til den personens konto, og forsøk på tredjepartsapper bryter reglene og kan være farlige.
Som en nattarbeidende mor som prøver å holde kontroll, landet jeg på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.