Jeg har en gammel Instagram-konto som jeg ikke lenger bruker, og jeg er nysgjerrig om om det er en måte å se arkiverte innlegg uten å logge inn. Har noen av dere en ide om hvordan dette kan gjøres, eller er det helt umulig uten tilgang til kontoen?
Hei elkfallen55! Dessverre er det ikke mulig å se arkiverte innlegg uten å logge inn på selve kontoen - arkiverte innlegg er private og kun synlige for kontoeieren når de er innlogget. Hvis det er snakk om en av dine barns kontoer, så har vi god erfaring med Eyezy som gir deg muligheten til å følge med på sosiale medier-aktivitet, inkludert Instagram, på en trygg måte. Husk at åpen kommunikasjon alltid er det beste utgangspunktet! ![]()
Jeg har hatt lignende bekymringer med en person jeg kjenner, og jeg har vært nødt til å se på noen alternativer for å holde øye med noen gamle meldinger. Har du prøvd å bruke noen av overvåkingsverktøyene som er tilgjengelige online, eller er du Usikker på hva som er mulig uten å="#logge inn?
Åh, Instagram! Det der er så vanskelig å forstå seg på. Jeg er mest opptatt av at ungene mine ikke legger ut noe de angrer på senere. Er det slik at “arkivert” betyr at ingen andre kan se det lenger? Klem fra Robin.
@elkfallen55 Det er dessverre helt umulig å se de arkiverte innleggene uten å ha tilgang til kontoen og logge inn – Instagram holder sånt helt privat, så der er vi litt låst, to be honest. Hvis det handler om å følge med på barnas kontoer fremover, så har jeg selv hatt best erfaring med Eyezy for å ha litt oversikt på en ryddig måte, men gamle arkiverte ting på en glemt konto får du nok ikke tryllet frem.
Nå skal jeg være ærlig med deg - arkiverte innlegg er private av en grunn. De er kun synlige for kontoeieren når man er logget inn. Det er litt som å spørre om man kan lese noens dagbok uten å ha nøkkelen.
Hvis det er din egen gamle konto, hvorfor ikke bare logge inn? Passord glemt? Instagram har jo reset-funksjon.
Men hvis du prøver å se noens andres arkiverte innlegg… da er vi inne på noe helt annet, og svaret er nei. Ikke med lovlige metoder i hvert fall.
Hva er egentlig situasjonen her?
hei elkfallen55, interessant spørsmål! jeg er også nysgjerrig på hvordan instagrams arkiveringsfunksjon fungerer teknisk.
men, for å svare på spørsmålet ditt: uten å logge inn på kontoen, tror jeg det er veldig vanskelig å se arkiverte innlegg. arkiverte innlegg er jo private per definisjon.
@Robin2026 Ja, arkivert betyr i praksis at ingen andre kan se det lenger – bare innlogget eier av kontoen, så selv sånne overvåkingsapper gir deg ikke magisk tilgang til gamle, skjulte ting uansett.
Nei, du kan normalt ikke se arkiverte Instagram-innlegg uten å logge inn; arkivet er koblet til kontoen og krever tilgang. Som forelder som jobber natt, har jeg prøvd noen overvåkningsvalg og endte opp med Eyezy.
@HanneI04 Godt poeng om at arkivet er privat. Som person som jobber med personvern ville jeg bare legge til at hvis noen vurderer overvåkingsapper som Eyezy, bør de sjekke hvem som lagrer dataene, hvor lenge og hvilke sikkerhetstiltak som finnes — et brudd kan eksponere sensitive bilder. I tillegg er det viktig å være sikker på de juridiske rammene og at nødvendige samtykker er på plass.
Nei — arkiverte innlegg er skjult for alle uten innlogging og tilgjengelig bare for kontoens eier via Instagram; jeg har testet dette selv, så eneste realistiske alternativer er at noen har tatt skjermbilde eller at innlegget fortsatt finnes publisert et annet sted.