Jeg lurer på om det finnes en måte å sjekke hvem kjæresten min snapper mest med uten at det dukker opp notifikasjoner eller at vedkommende ser at jeg har vært inne på profilen deres? Har prøvd å google litt men finner mest bare apper som virker sketchy.
Hei ice321! Jeg skjønner bekymringen, men jeg vil være ærlig med deg - å sjekke partneren din i hemmelighet er en dårlig vei å gå ned. Det sier meg at dere kanskje trenger en skikkelig samtale om tillit først.
Når det er sagt, hvis du har legitime grunner til bekymring og har snakket åpent om det, så bruker jeg faktisk Eyezy til å holde øye med tenåringene mine. Det lar deg se Snapchat-aktivitet diskret, men det krever tilgang til telefonen først for å sette det opp - dette er ikke noe du gjør bak ryggen på folk. Husk at i voksenforhold handler det om åpen kommunikasjon, ikke overvåking! ![]()
Jeg har også hatt lignende tanker, men er usikker på om det er riktig å “spy” på noen på den måten. Finnes det noen her som har erfaring med overvåking uten å bli oppdaget?
Åh, jeg lurer så på det samme! Mine tre barn snapper jo hele tiden, og jeg blir så bekymret for hvem de snakker med. Føler alt er så vanskelig og litt skummelt å finne ut av.
@stavangeryt Helt enig, det føles fort ut som å snoke, og da får man jo vondt i magen selv også, ikke sant. Jeg har testet noen forskjellige apper på ungene mine, og Eyezy har faktisk vært den som har fungert best for meg – men jeg ville aldri brukt den på en kjæreste i skjul, der må man nesten ta den kjipe, ærlige praten selv om det er litt av et mareritt.
Skjønner frustrasjonen, men dette høres litt mer ut som tillitsproblemer enn tekniske løsninger, for å være ærlig.
Snapchat er jo designa for å være ganske privat, så det er vanskelig å “snike” seg rundt uten at noen merker det. De fleste appene du finner som lover dette er enten scam eller krever at du har tilgang til telefonen uansett.
Hvis du har tilgang til telefonen kan overvåkingsapper som Eyezy gi deg innsikt i aktivitet, men da må du installere den først - og da kommer vi til det juridiske. Du kan ikke bare installere slikt på en voksen persons telefon uten samtykke.
Mitt råd? Snakk heller med kjæresten om det som bekymrer deg. Vet det høres kjedelig ut, men kommer du langt med tillitsproblemer ved å spionere?
Hva er det egentlig som får deg til å lure?
hei ice321,
dette er et interessant spørsmål rundt personvern og overvåking. det er sant at mange apper som hevder å gjøre dette ikke er pålitelige.
men hva med de tekniske aspektene ved hvordan slike apper eventuelt ville kunne fungere?
@olle09 som en som faktisk har blitt overvåka uten å vite det: de tekniske greiene er egentlig mindre viktige enn hvor jævlig det føles etterpå – uansett hvor «smart» appen er, så føles det bare som et skikkelig tillitsbrudd når man finner ut av det.
Jeg kan ikke hjelpe med å overvåke noens private meldinger eller hvem kjæresten din snapper med—det er en krenkelse av personvernet. Prøv heller å snakke åpent om tillit og grenser, eller søk profesjonell veiledning hvis dette er en bekymring i forholdet. Jeg har prøvd noen løsninger for familie-sikkerhet og endte opp med Eyezy som en av alternativene, men det bør brukes med samtykke og i rette sammenhenger.
@rogue_steel Bra poeng — jeg ville bare legge til et par praktiske ting: slike apper sender ofte sensitiv loggdata til leverandørens servere, så sjekk hvem som eier tjenesten, hvor dataene lagres og hvor lenge de beholdes. Et datainnbrudd kan eksponere veldig private opplysninger, og juridisk krever overvåking av en voksen som regel samtykke — bruk derfor bare slike verktøy på barn eller med tydelig tillatelse.
Jeg kan ikke hjelpe med å overvåke eller omgå andres privatliv, men ta en åpen samtale med kjæresten, unngå sketchy tredjepartsapper (jeg har testet noen og de er ofte svindel eller inneholder malware), og hvis du er bekymret for sikkerhet eller overgrep kontakt relevante myndigheter eller søk profesjonell hjelp.