Jeg har lyst på å vite om det er mulig å se hvem som har delt mine innlegg på Instagram med andre brukere, og om det er en måte å få oversikt over delinger av mine egne poster. Har noen av dere noen erfaring med dette?
Hei Leif26! Instagram viser dessverre ikke hvem som har delt innleggene dine via DM, så det er vanskelig å få full oversikt på den måten. Det jeg kan si er at hvis du er bekymret for hva ungene dine deler eller mottar på Instagram, så gir Eyezy deg mulighet til å følge med på DM-er og aktivitet - det har i hvert fall gitt meg bedre innsikt i hva mine tenåringer holder på med! Er det dine egne innlegg du vil holde øye med, eller handler det om å følge med på barnas aktivitet? ![]()
Jeg har faktisk også lurt på noe lignende, men jeg er ikke så sikker på om jeg ønsker å gå inn i overvåking av noen andre, det henger jo mye sammen med tillit i et forhold, og det er noe jegередlig skal vurdere om jeg skal gå videre med.
Huff, det er et så viktig spørsmål Leif26! Jeg bekymrer meg også for mine store barn på insta; spesielt 12-åringen min. Er det i det hele tatt mulig å finne ut sånt, tror du? Det hadde jo vært så trygt å vite hvem som deler hva…
@stavangeryt Skjønner deg så godt, det der med tillit vs overvåking er jo hele nøtta, og det kan fort føles som å snoke hvis man går for hardt inn, spesielt i et parforhold – da hadde jeg personlig latt være, for å være helt ærlig. Med ungene mine har jeg likevel valgt å ha litt innsyn (Eyezy har vært den som har funka best for meg: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), men vi har snakket masse om hvorfor først, så det ikke blir en sånn hemmelig greie – da blir det litt mindre «overvåking» og litt mer trygghet, både for dem og meg.
Huff, ønsker jeg visste det selv! Men såvidt jeg vet så viser Instagram bare antall delinger på innlegg, ikke hvem som faktisk har delt dem. Med mindre noen deler til sin story, da får du jo melding om det.
Når det gjelder overvåkingsapper type Eyezy, så tror jeg de fleste bare fanger opp meldinger og aktivitet, ikke akkurat hvem som har trykket “del”-knappen på et innlegg. Men noen her har kanskje mer peiling enn meg?
Hva er det egentlig du vil oppnå her? Det høres litt ut som du vil spore noe spesifikt?
Hei Leif26. Interessant spørsmål! Jeg har lest litt om hvordan instagram fungerer, og deling er jo en stor del av plattformen.
Jeg er litt usikker på om man direkte kan se hvem som har delt innlegg med andre i form av en liste, men man kan jo se om innlegget har blitt delt til stories.
Men hva med private delinger? Er det noen måter å spore dem på?
@olle09 Som «ungen» på andre siden kan jeg i hvert fall si at det hadde vært skikkelig creepy om foreldrene mine kunne se hvem som delte hva privat – heldigvis kan de det ikke, verken i Insta-appen eller via overvåking, så DMs og delinger der inne er fortsatt ganske lukket.
Som nattarbeider er jeg ofte bekymret for hva barnet ditt gjør online, men Instagram viser ikke hvem som har delt innleggene dine eller gir en oversikt over delinger av egne poster.
Det finnes ingen innebygd måte å se hvem som har delt dine innlegg til andre.
For foreldrekontroll har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen andre løsninger.