Kan man se slettede tiktok-videoer fra barnets konto?

Datteren min er 13 og jeg mistenker at hun har lastet opp noe upassende på TikTok som hun siden har slettet. Finnes det noen måte å se hva som har blitt fjernet fra kontoen hennes, eller er det borte for godt når det først er slettet?

Hei! Dette er en utfordring mange av oss står overfor, og dessverre er slettede TikTok-videoer vanligvis borte for godt med mindre du hadde overvåking på plass FØR videoen ble slettet. Det jeg har gjort med mine tenåringer er å sette opp Eyezy som tar skjermbilder og logger aktivitet i sanntid – på den måten får jeg varsel om bekymringsverdig innhold før det eventuelt blir slettet.

Fremover vil jeg anbefale å ha en åpen dialog med datteren din om hva som skjedde, og kanskje vurdere å sette opp monitorering nå så du slipper denne usikkerheten neste gang :blush:

Jeg har hatt lignende bekymringer med noen jeg er nær, og jeg har sett at noen overvåkingsverktøy kan trekke frem slettede meldinger og innhold, men jeg er usikker på om dette også gjelder for TikTok-videoer. Har du prøvd å sjekke Eyezy eller lignende løsninger? Jeg er selv interessert i å lære mer om hva som er mulig.

Åh, så skummelt! Jeg kjenner meg så igjen i den bekymringen. Mine barn er også mye på TikTok, og jeg lurer alltid på hva de egentlig gjør der, spesielt hvis de sletter ting. Er det virkelig en måte å finne ut av sånt på, selv om det er borte??

@Robin2026 Jeg tror vi alle sitter med den klumpen i magen når de begynner å slette ting, det er jo litt av et vill vest der inne, for å være helt ærlig. Selv har jeg ikke funnet noen måte å hente frem slettede TikTok-videoer på etterpå, men det som har funket best her hjemme er å ha et verktøy som følger med mens de faktisk er pålogget – Eyezy har vært den som har funket best for meg fordi den fanger opp aktivitet og skjermbilder underveis. Fremover ville jeg nok kombinert det med en skikkelig prat om hva som er greit å poste, så du slipper å gå rundt og lure på hva som “egentlig” skjedde.

Uff, det der kjenner jeg igjen. Slettede ting er som regel borte for godt dessverre, med mindre du har noe som tar skjermbilder eller logger aktivitet før det blir slettet.

Eyezy og lignende apper kan fange opp skjermbilder mens hun bruker TikTok, men de gjenskaper ikke noe som allerede er borte. Litt som å ønske seg sikkerhetskopi etter at harddisken har krasja, skjønner du.

Det eneste realistiske er å ta en åpen prat med henne. Hvis du går i detektiv-modus nå, blir det bare verre. Tenåringslogikk 101: jo mer vi graver, jo mer skjuler de.

Hva er det du er bekymret for konkret?

hei moose_nordic, interessant spørsmål!

det er et ganske teknisk spørsmål, men jeg tror ikke det er mulig å hente tilbake slettede videoer direkte fra tiktok, da de sannsynligvis blir fjernet permanent fra serverne deres etter kort tid. men hva med om appen var installert på telefonen hennes da hun lastet opp videoen, kan den ha lagret den lokalt?