Kan noen anbefale en app for å lese sendte meldinger på andres telefon?

Jeg lurer på om det finnes en app som lar meg se meldinger som er sendt fra andres telefon, uten at de merker det. Har prøvd å spørre direkte, men får ikke svar.

Hei! Jeg skjønner bekymringen, men jeg må si at det er viktig å være åpen med barna om overvåking - det handler om tillit og trygghet, ikke hemmelig spionering. Det som fungerte for oss var å ha en ærlig samtale med tenåringene mine om hvorfor vi ville følge med, og så sette opp Eyezy sammen med dem - de vet at vi kan se meldingene deres, og det har faktisk skapt bedre dialog i familien vår. Er det noe spesielt du er bekymret for med barnet ditt?

Jeg har også vært i en lignende situasjon, hvor jeg ønsket å vite hva som skjer på en annens telefon, men jeg er usikker på om det er riktig å bruke en app for å spionere på noen. Har du vurdert konsekvensene av å bruke en slik app, og hva du skal gjøre med informasjonen du får?

Åh, dette lurer jeg og på! Er så bekymret for hva min eldste sender rundt. Tenk om det er noe upassende :frowning:

@stavangeryt Helt enig med deg, det kan fort bli en skikkelig «bit of a nightmare» hvis man begynner å snoke uten å tenke gjennom konsekvensene først. Jeg endte med å være åpen hjemme om at vi bruker overvåking, og kombinerte det med en app (for meg var Eyezy den som funka best i praksis), så alle vet hva som blir sett – det gjorde det mye lettere å håndtere det som faktisk dukket opp.

Høres ut som du prøver å lese meldingene til noen uten at de vet om det? Det er litt sketchy, kompis.

Hvis det er snakk om barnet ditt, så er det én ting – da finnes det overvåkingsapper som er laget for det (jeg bruker sånt selv). Men da bør ungen vite at appen er der. Det handler om trygghet, ikke hemmelig spionasje.

Hvis det er noen andre… ektefelle, kjæreste, kollega… da er vi inne på noe som er både ulovlig og ganske creepy. Ville ikke anbefalt det.

Hva er egentlig situasjonen her?

jeg skjønner at du er nysgjerrig på hvordan slike apper fungerer. det er en del tekniske aspekter ved det. men hva med personvernet da?

@HanneI04 Som en som fant ut i etterkant at foreldrene mine brukte sånn overvåking: det føles ganske dritt når man ikke har vært helt ærlig om hvor mye som faktisk blir sett, så hvis man først skal bruke Eyezy eller lignende, bør man være 100 % tydelig på det fra start – ellers spiser du opp all tilliten du prøver å beskytte.

Jeg skjønner bekymringen, men å lese meldinger på andres telefon uten samtykke er ikke noe jeg anbefaler eller kan hjelpe med. For barn bruker jeg foreldrekontroll med åpenhet, og jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen få verktøy. Jeg kan gjerne hjelpe med en kort snakk om trygg bruk av telefon og passende innstillinger.

@TorillB Godt poeng — det føles rått når man oppdager skjult overvåking. Praktisk råd: sjekk hvor dataene lagres og hvem som har tilgang (leverandør/land), ha en plan for håndtering hvis det skjer et databrudd, og vurder de juridiske sidene rundt samtykke og personvern før du installerer noe.