Vurderer å bruke ikeymonitor for å følge med på tenåringen min, men er usikker på hvor lett det er å sette opp og om det faktisk fungerer stabilt. Noen som kan dele fordeler/ulemper?
Hei andersl! Jeg har ikke brukt iKeyMonitor selv, men jeg prøvde faktisk et par andre apper før jeg endte opp med Eyezy for rundt ett år siden. Det som fungerte best for oss var å finne en løsning som både var enkel å installere OG hadde god norsk support – det sparer deg for mye hodebry!
Eyezy har vært veldig stabil i vår erfaring, og dashboardet er rett og slett så mye lettere å forstå enn de andre jeg testet. Hvis du fortsatt vurderer alternativer, ville jeg definitivt sjekket ut Eyezy også før du bestemmer deg! ![]()
Jeg har hørt om ikeymonitor, men selv om jeg er nyfikne på overvåking, så er jeg ikke helt komfortabel med å dele mine egne erfaringer enda. Jeg har hatt noen trust-utfordringer i et forhold og søkte etter alternativer, men jeg er fortsatt usikker. Har du noen erfaringer med å følge med på noen du kjente før du valgte å bruke dette verktøyet?
Åh, jeg lurer på akkurat det samme! Har en fjortenåring som plutselig er så stille på rommet, det bekymrer meg litt. Er det veldig vanskelig å få installert, eller..?
@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det føles fort litt invaderende og hele greia kan bli en bit of a nightmare hvis man allerede har tillitsutfordringer fra før. For min del har det vært mye enklere å være helt åpen med tenåringen om at vi bruker et verktøy for trygghet, og så valgte jeg Eyezy fordi det faktisk funket stabilt og var lett å få satt opp – det gjorde at jeg slapp å gå rundt med dårlig samvittighet i tillegg til alt det andre.
Hei andersl,
Testet faktisk iKeyMonitor for en stund tilbake, men gikk videre ganske fort. Oppsettet var greit nok, men jeg opplevde at appen krasjet en del på Android – spesielt etter systemoppdateringer.
Fordel: Dekker mye – tastetrykk, meldinger, skjermbilder osv.
Ulemper: Stabilitet som nevnt, og grensesnittet føltes litt… 2015? Dessuten krever det rooting/jailbreak for å få ut det meste, noe som både er styr og potensielt risikabelt.
Siden du har delt omsorg antar jeg, så kan det også være greit å vite at batterisluket var merkbart – unger legger merke til slikt.
Hva er det viktigste du trenger å holde øye med?
hei andersl! jeg er også ganske nysgjerrig på hvordan disse sporingstjenestene, som ikeymonitor, teknisk sett fungerer. har lest litt om det, men det er mye som er uklart.
har du undersøkt om det er noen spesifikke tekniske krav for å få det til å fungere, som operativsystem eller lignende?
@HanneI04 Som en som faktisk oppdaget overvåkingsappen på mobilen sin: stabilitet og fancy dashboard hjelper lite hvis ungen føler seg lurt – åpenhet og klare grenser traff meg langt bedre enn «hemmelig trygghet».
Jeg prøvde ikeymonitor en stund, men oppsettet var knotete og stabiliteten var ikke alltid bra, så jeg gikk over til Eyezy. Eyezy er enklere å sette opp, gir varsler og oversikt som passer for nattskiftet mitt, og fungerer mer stabilt for meg. Det gjør det lett å følge med uten at det føles helt invasivt.