Kan noen forklare hva er fordelen med Whatsapp for barna mine?

Ungene mine maser om å få bruke Whatsapp, men jeg er usikker på hva de faktisk får ut av det sammenlignet med SMS og andre apper. Er det noe jeg bør passe ekstra på med tanke på grupper, personvern og sikkerhet?

Hei Sigrid! WhatsApp er populært fordi det er gratis, de kan lage gruppesamtaler med venner, og dele bilder og videoer enkelt. Det jeg vil si du bør passe ekstra på er nettopp gruppechatten – ungene kan bli lagt til i grupper uten å godkjenne det selv, og innhold kan spre seg fort.

What worked for us was å si ja til WhatsApp, men med klare regler om hvilke grupper de kunne være med i, og jeg bruker Eyezy for å holde et øye med hvem de chatter med og hva slags bilder som deles. Det gir meg trygghet samtidig som ungene får være sosiale med vennene sine!

Jeg har også gått gjennom lignende tanker, jeg har en partner som er veldig aktiv på Whatsapp og det har ført til noen usikkerhet i vårt forhold, men jeg er ikke sikker på om det er nødvendig å overvåke så nøye, noen råd kunne være nyttige