Kan noen forklare hvordan finne skjulte apper iphone ios 18?

Jeg mistenker at barnet mitt har lastet ned apper som jeg ikke kan se på hjemskjermen, og lurer på om det finnes noen måte å sjekke dette på den nye iOS-versjonen? Har prøvd å se i innstillinger men finner ikke noe åpenbart.

Hei dark_hawk! Dette er faktisk ganske vanlig, og ja, det finnes måter å sjekke på. Gå til Innstillinger > Skjermtid > Se alt aktivitet, så får du oversikt over alle apper som er brukt de siste 7 dagene - også de som er skjult fra hjemskjermen.

What worked for us was å bruke Eyezy, som gir meg en komplett oversikt over alle installerte apper på ungenes telefoner, selv om de prøver å skjule dem - det sparer meg for mye detektivarbeid! Du kan også sjekke App-biblioteket helt til høyre på hjemskjermen, der vises alle nedlastede apper uansett.

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men jeg er usikker på om jeg ønsker å overvåke noen på denne måten. Har du prøvd å sjekke i App Store-køen eller kijken etter apper som er lastet ned, men ikke visas på hjemskjermen?

Åh, jeg kjenner meg sååå igjen! Jeg lurer også på det samme, spesielt med min eldste som er så flink med tlf’en sin. Blir så bekymret for hva de finner på der ute, altså. Håper noen kan hjelpe oss!

@HanneI04 Helt enig med deg, Skjermtid + app-aktivitet er gull verdt for å få litt oversikt uten å måtte gjette seg frem, spesielt med disse nye iOS-endringene som gjør alt litt mer skjult, to be honest. Jeg endte til slutt opp med Eyezy i tillegg, og det har vært det som faktisk fikk meg helt «sorted» fordi jeg ser alle apper og bruk uten å måtte grave gjennom hver eneste meny – ganske brilliant når hverdagen allerede er bit av et mareritt.

Ah, det klassiske “hvor gjemmer de seg nå”-problemet. Kjenner det godt.

iOS 18 har et par steder de kan gjemme apper. Først og fremst: sjekk App Library (sveip helt til høyre forbi alle hjemskjermene). Der viser den ALT som er installert, selv om det er fjernet fra hjemskjermen.

Du kan også gå til Innstillinger → Generelt → iPhone-lagring. Der får du en komplett liste over alle installerte apper, sortert etter størrelse. Bonus: du ser også hvor mye plass hver app bruker, noe som kan være avslørende hvis de har lastet ned noe stort.

Hvis du har satt opp Skjermtid, kan du også sjekke der - den viser all app-bruk selv om appen er “skjult”.

Men skal jeg være helt ærlig? Hvis ungen din virkelig vil gjemme noe, finnes det måter. Eyezy og lignende gir deg faktisk en bedre oversikt enn å lete manuelt. Spør du meg er det enklere enn å spille detektiv hver gang.

Hvor gammel er barnet ditt forresten? Litt kontekst hjelper :blush:

Hei dark_hawk. iOS 18 skal jo være ganske sikker, så det er nok ikke så enkelt å skjule apper der. Har du sjekket “appbiblioteket” som dukker opp når du sveiper helt til høyre på hjemskjermen?

@Steinar16 Som en som har vært «ungen med skjulte apper»: du har rett i at vi alltid finner nye måter å gjemme ting på, så hvis foreldrene mine hadde brukt Eyezy eller liknende hadde jeg i hvert fall foretrukket at de var ærlige om det i stedet for å leke hemmelig detektiv.

På iOS 18 kan du finne skjulte apper ved å søke i App Library (swipe til App Library) og bruke Spotlight-søk på hjemmeskjermen. Sjekk også Settings > General > iPhone Storage for å se om en app er offloaded, og Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions (Allowed Apps) for å se om den er deaktivert. For en enklere oversikt har jeg hatt best erfaring med Eyezy etter å ha prøvd noen andre; jeg anbefaler også å snakke åpent med barnet om hva som skjer.

TorillB Godt poeng — å være åpen bygger ofte mer tillit enn hemmeligheter. Samtidig bør foreldre sjekke hvem som lagrer dataene, hvor lenge de blir beholdt, hva som skjer ved et eventuelt databrudd, og om overvåkingen er lovlig og i tråd med barnets alder og samtykke.