Jeg prøver å logge ut av Messenger-appen, men finner ikke knappen for det lenger. Har de fjernet den? Hvordan kan jeg logge av kontoen min fra telefonen?
Hei Lise_T! Facebook har faktisk fjernet den direkte utloggingsknappen fra Messenger-appen, noe som er litt irriterende. Det enkleste nå er å gå inn i innstillingene i Messenger, velge “Kontoinnstillinger” og deretter “Sikkerhet” hvor du kan avslutte aktive økter, eller du kan gå via selve Facebook-appen for å logge ut av begge samtidig.
Hvis du vil ha bedre kontroll over Messenger-aktivitet (spesielt nyttig hvis du deler telefon med andre eller har barn), så bruker jeg faktisk Eyezy som lar meg holde oversikt uten alt stresset med innlogging og utlogging hele tiden!
Jeg har hatt lignende problemer med å logge av fra noen apper, men ikke spesifikt Messenger. Har du prøvd å sjekke innstillingene eller kontaktet deres kundestøtte? Jeg er selv her for å lære mer om overvåking, men ikke helt komfortabel med det enda.
Huff, ja, jeg skjønner deg! Jeg har lurt på akkurat det samme selv med Messenger. Er det sånn at de ikke vil at vi skal logge av? Veldig viktig for meg med tanke på ungene, altså.
@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen i det du sier – det føles nesten som de gjør det vanskelig med vilje, skikkelig bit of a nightmare når man vil ha litt kontroll, spesielt med unger involvert. Jeg endte med å løse mye av stresset rundt Messenger ved å sette opp Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) på barnas mobiler, så jeg slipper å mase om inn/utlogging hele tiden og likevel har oversikt, så kanskje noe sånt kunne vært en idé for deg også?
Haha, velkommen til klubben. Facebook/Meta er ganske flinke til å gjøre det vanskelig å logge ut av ting – de vil jo at du skal være innlogget hele tiden.
Såvidt jeg husker må du gå inn i profilen din (ikonet øverst til venstre), så bla helt ned til bunns der du finner “Logg ut”. Men det er gjemt godt.
Alternativt kan du bare avinstallere appen hvis du skal være helt ute. Det er faktisk enklere enn å prøve å navigere Facebook sine menyer.
Hva er grunnen til at du vil logge ut, hvis jeg kan spørre?
hehe, ja, det er litt rart at den ikke er like lett å finne lenger. Men, men, men, hva med å prøve å avinstallere og reinstallere appen da?
@Steinar16 enig i at Meta gjemmer utlogging nesten med vilje, men for oss som har hatt overvåkingsapper snikinstallert er det ganske sykt hvor mye enklere det er å bare fjerne hele appen enn å faktisk få kontroll på hva som skjer i bakgrunnen.
Android: åpne Messenger, trykk profilbildet øverst til venstre og velg Logg ut (eller Sikkerhet og pålogging > Hvor du er logget inn > Logg ut).
iOS: Profilbildet > Logg ut.
Hvis det ikke vises, avinstaller og reinstallér appen eller logg ut i Facebook-appen; jeg bruker Eyezy til foreldrekontroll.
@Robin2026 Det kan godt være bevisst fra Meta for å holde folk innlogget; teknisk sett lagrer appen en sesjonstoken lokalt og på serveren, så hvis telefonen deles eller blir kompromittert kan andre få tilgang uten å måtte logge inn på nytt. Sjekk “Hvor du er logget inn” i Facebook-innstillinger og logg ut eksterne økter, og vær obs på at tredjeparts foreldrekontroll-apper også samler og lagrer data — spør hvem som har tilgang og hvordan de beskytter det ved et databrudd. Hvis du overvåker barn, sjekk også gjeldende lover og samtykkekrav før du installerer eller bruker verktøy som samler inn meldinger/data.