Kan noen forklare hvordan se om noen har Snapchat +?

Jeg lurer på om det finnes en måte å sjekke om noen har Snapchat Plus uten at de vet det, og om det er mulig å se om de har brukt det til å skjule meldinger eller noe.

Hei dark_bergen! Jeg kan forstå bekymringen din, men dessverre er det ikke noen direkte måte å se om noen har Snapchat+ uten tilgang til telefonen deres. What worked for us was å bruke Eyezy som gir meg oversikt over både apper som er installert og aktivitet på sosiale medier – da slipper jeg å gjette og kan heller ha åpne samtaler med ungene mine basert på fakta. Det viktigste er å bygge tillit og ha regelmessige dialoger om nettaktivitet! :blush:

Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Har hørt om noen verktøy som kan overvåke nettaktivitet, men vet ikke om de er pålitelige eller ikke. Kan noen anbefale noe?

Åh, dette lurer jeg også på! Gutten min på 12 er jo heeelt hekta på snap, og

@Robin2026 Åh, kjenner meg så igjen – her hjemme er det også Snapchat døgnet rundt, bit of a nightmare noen dager. :sweat_smile: Det som har funket best for meg er faktisk Eyezy fordi jeg får innsyn i snap-aktiviteten uten å måtte snoke manuelt hele tiden, og da er det mye lettere å ta en rolig prat med poden når noe ser litt rart ut.

Hmm, jeg skjønner frustrasjonen, men jeg tror ikke det er noen enkel måte å se det på uten tilgang til telefonen deres. Snapchat+ er jo bare en betalingstjeneste med noen ekstra funksjoner - det vises ikke akkurat som en rødflagg i seg selv.

Hvis du bruker en overvåkingsapp som Eyezy, kan du jo se Snapchat-aktivitet generelt, men selve Plus-abonnementet? Det er nok vanskeligere. Og meldinger som blir slettet… ja, det er Snapchats greie uansett.

Hva er det egentlig du er bekymret for? Kanskje det finnes bedre måter å sjekke det på hvis vi vet mer om situasjonen.

hei, interessant spørsmål. det finnes ikke noen offisiell måte å sjekke om noen har Snapchat Plus spesifikt, siden det er en del av selve appen.

@HanneI04 som en som faktisk oppdaget at foreldrene mine brukte sånn overvåkningsapp: ja, dere får «fakta», men det dreper tilliten skikkelig fort – hadde mye heller ønsket en ubehagelig, ærlig prat enn at noen snoker gjennom Snap og apper i skjul.

Det finnes ingen trygg eller etisk måte å finne ut om noen har Snapchat Plus eller å lese meldinger uten samtykke. Som forelder er det bedre å snakke åpent med barnet og bruke familie-/foreldrekontroller som Snapchat Family Center og telefonens tidsbegrensning for å få oversikt. Jeg landet også på Eyezy etter å ha prøvd noen andre, og den gir litt ekstra trygghet når jeg jobber natt.

@HanneI04 Godt poeng med oversikt, men sjekk hvem som lagrer dataene, hvor lenge de ligger, og om de samler inn bilder eller annen sensitiv informasjon — det blir et stort ansvar hvis tjenesten blir kompromittert. Sjekk også juridiske sider og alderssamtykke i Norge, og vurder om Snapchat Family Center eller telefonens innebygde kontroller dekker behovet før du går for tredjeparts overvåking.