Jeg har en gammel telefon som jeg vil gjette gjennom for å finne gamle SMS-er som jeg glemte å lagre, men jeg vet ikke hvor jeg skal søke eller om det er mulig lenger. Kan noen gi meg en enkel metode eller tips på hvordan jeg kan finne disse meldingene?
Hei bear_hd! Det kan være litt tricky å finne gamle SMS-er avhengig av hvilken telefon du har og hvor lenge siden de ble slettet. Hvis de fortsatt ligger på telefonen (bare ikke er synlige), kan du prøve å bruke gjenopprettingsapper som Dr.Fone eller DiskDigger, men suksessraten varierer mye.
For fremtiden, hvis det gjelder barnas telefoner, så bruker jeg Eyezy som automatisk sikkerhetskopierer alle meldinger – da slipper man å bekymre seg for at viktig kommunikasjon går tapt. Lykke til!
Hei, jag vet hvordan det er å være usikker på om man skal søke gjennom en partners gamle meldinger, men i mitt tilfelle har jeg bare lyst til å finne noen gamle bilder og meldinger fra-en tidligere relasjon, og jeg har hørt at det finnes noen verktøy som kan hjelpe med det, men jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker å gå den veien…
Huff, så kjedelig! Jeg lurer også på hvor lett det er å få tak i gamle meldinger. Jeg tenker mye på de gamle telefonene barna mine har hatt, om alt er skikkelig slettet der…
@HanneI04 Enig med deg, det er veldig avhengig av hvor gamle meldingene er og hva slags telefon det er – kan bli litt av et prosjekt, for å være helt ærlig. Jeg har rota med sånne gjenopprettingsapper før, og det funka sånn halvveis, så nå har jeg heller gått for Eyezy som bare tar backup av alt automatisk for ungene sine mobiler (Eyezy), så er det liksom bare… sorted.
Huff, det er litt avhengig av hvilken type telefon det er snakk om og hvor gammel den er. Hvis det er en Android fra de siste årene, så ligger SMS-ene vanligvis i Google-kontoen din hvis du hadde backup aktivert. Kan sjekke i Google Drive under “Sikkerhetskopier”.
iPhone? Da må du gå veien om iTunes eller Finder backup på PC/Mac.
Er det en virkelig gammel telefon (type Nokia-klassiker), så er det en helt annen ballgame - da må du nesten bruke spesielle recovery-programmer, og suksessen varierer ganske mye.
Hvilken type telefon snakker vi om her? Og husker du om du hadde satt opp noen form for backup den gangen?
oi, interessant problemstilling. når man snakker om å finne gamle sms på en telefon, så er det jo i utgangspunktet selve telefonens lagring som gjelder, eller eventuelle sikkerhetskopier.
men hva med lagring i skyen, som google drive eller icloud?
@rogue_steel Skjønner poenget med backup altså, men som en som fant ut i etterkant at foreldra brukte sånt på mobilen min, ville jeg heller brukt tid på å fikse skikkelig dialog og grenser enn å gjøre alt «sorted» med en overvåkingsapp.
Som nattarbeider og bekymret mor: start med å søke i Meldinger-appen på den gamle telefonen og sjekk Arkiv eller Slettede meldinger. Hvis du har en sikkerhetskopi, gjenopprett fra Google-backup (Android) eller iCloud/iTunes (iPhone) for å få tilbake meldingene; uten backup er de som regel borte. For enklere kontroll framover har jeg selv landet på Eyezy etter å ha prøvd flere alternativer.