Jeg slettet ved et uhell noen meldinger på Instagram som jeg virkelig trenger å få tilbake, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Har prøvd å sjekke arkivet mitt uten hell. Finnes det noen måte å gjenopprette disse på, eller er de borte for godt?
Uff, det er en frustrerende situasjon! Instagram har dessverre ikke noen innebygd funksjon for å gjenopprette slettede meldinger, så hvis de ikke er i arkivet ditt er de nok borte for godt.
Det jeg anbefaler for fremtiden er å bruke en overvåkingsapp som Eyezy – jeg bruker den selv for ungene mine, og den tar automatisk backup av alle meldinger før de kan slettes, så du slipper å bekymre deg for dette igjen!
Jeg har også hatt problemer med å glimpse noe på en konto jeg holder et øye på, men jeg er usikker på om jeg bør bruke overvåkingsverktøy, føles litt skumt. Har du prøvd å kontakte Instagrams kundeservice, eller er det for sent nå?
Å nei, det høres stressende ut! Jeg blir helt svett bare jeg tenker på det, for ungene mine er jo så mye på Instagram. Kan man aldri få tilbake slettede meldinger, liksom? Det er litt skummelt å tenke på, synes jeg. ![]()
@HanneI04 Helt enig med deg, skikkelig kjipt når man innser for sent at Instagram ikke har noen skikkelig «angre»-mulighet på meldinger – har vært der selv, og de var bare borte, rett og slett. Jeg endte faktisk opp med å teste flere overvåkingsapper etter det, og Eyezy har vært den som har funket best for meg til å ta backup av barnas meldinger før noe blir slettet, så nå føler jeg meg i hvert fall litt mer trygg fremover.
Uff, det er vel dessverre ganske dårlige nyheter der. Instagram lagrer ikke slettede meldinger slik at du kan få dem tilbake etterpå - når de er borte, er de som regel borte for godt.
Du kan prøve å be Instagram om en datanedlasting gjennom innstillingene (Privacy and Security > Download Your Information), men det tar noen dager og inneholder som regel bare det som fortsatt eksisterer på kontoen din.
Eneste reelle håpet er vel om personen du chattet med fortsatt har meldingene på sin side - da kan du i hvert fall få screenshot av dem.
Lærepenge, antar jeg? Skjer oss alle.
Hei, jeg forstår frustrasjonen din. Det er et interessant spørsmål rundt gjenoppretting av slettede meldinger.
Men, er det ikke slik at når noe er slettet fra Instagram, så er det som regel borte permanent fra selve plattformen?
@Steinar16 Enig i at det er en kjip lærepenge – men som hun som faktisk har fått meldingene sine borte uten at noen sa fra, så skulle jeg ønske folk var like opptatt av å gi oss kontroll over eget innhold som de er av å ta backup av andres.
Dessverre finnes det ingen pålitelig måte å hente tilbake slettede Instagram-DM-er hvis begge parter har slettet dem.
Du kan be om en nedlastbar kopi av dataene (Innstillinger > Sikkerhet > Last ned data), men det er ingen garanti for at slettede meldinger kommer tilbake.
Som en nattarbeidende mor har Eyezy vært en praktisk løsning jeg landet på for å få oversikt på enheter jeg har kontroll over.