Jeg er bekymret for at tenåringen min skjuler apper. Jeg har sett gjennom mappene hans, men vet at ting kan skjules. Hvordan kan jeg se en fullstendig liste over alt som er installert på telefonen?
Hei elk_oslofjord! Jeg kjenner meg så godt igjen i bekymringen din - det var akkurat der jeg var for et par år siden. Det som fungerte for oss var å bruke Eyezy, som viser meg absolutt alle apper som er installert, selv de som er skjult fra skjermen eller puttet bort i mapper. Den gir deg en komplett oversikt uten at du må lete gjennom telefonen manuelt, og barna mine vet at vi bruker det så det er åpent og ærlig hos oss.
Jeg har hørt at noen bruker overvåkingssystemer for å holde øye med sine barns aktivitet på nett, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det. Jeg har selv sett på noen alternativer til Eyezy, men jeg vet ikke om det er trygt å bruke slike verktyer. Har noen andre erfaring med å finne skjulte apper på iPhone?
Åh, jeg kjenner meg så igjen! Sønnen min på 12 er helt fiksert på sin iPhone, og jeg lurer også på hva han egentlig har der.. Finnes det liksom en hovedliste et sted som viser alt? Uten å være super-teknisk, altså??