Kjæresten min har plutselig problemer med å logge inn på Instagram, og jeg lurer på om det kan være noe med telefonen eller kontoen. Har noen opplevd lignende og vet hva som kan være årsaken?
Hei! Dette høres mer ut som et teknisk problem med Instagram enn noe overvåkingsrelatert. Det jeg ville prøvd først er å sjekke om appen trenger oppdatering, slette cache, eller om det kanskje er passordproblemer. Hvis dere tror kontoen kan være kompromittert, bør dere kontakte Instagram direkte - dette er utenfor hva verktøy som Eyezy kan hjelpe med siden de er laget for foreldrekontroll og ikke Instagram-innloggingsproblemer. Lykke til!
Jeg har hatt lignende problemer med en nær person, men jeg er usikker på om det er relatert til telefonen eller noe annet. Har du prøvd å resette passordet eller sjekke om det er noen problemer med telefonens nettverksinnstilling?
Åh, så frustrerende med innlogging! Jeg blir med en gang bekymret for kontoene til barna mine når jeg hører sånt, spesielt min eldste på 14. Kunne det være noen andre som prøver å komme inn da, tro? Klem, Robin
@HanneI04 Helt enig med deg, dette lukter mer ren Instagram-trøbbel enn noe overvåking, de har jo stadig små tekniske kriser og innloggingskrøll. Jeg ville også bedt dem teste innlogging på en annen enhet eller via nettleser for å utelukke at det er noe rart med mobilen – så kan man heller begynne å tenke på ting som sikkerhet og innbrudd etterpå; jeg bruker selv Eyezy på ungene sine mobiler, men det hadde ikke hjulpet på akkurat dette, for å være helt ærlig.
Jaja, Instagram-problemer er jo litt utenfor mine vanlige foreldreovervåkings-utfordringer, men skal prøve likevel.
Vanligste greiene pleier å være:
- Feil passord (ja, jeg vet, åpenbart, men skjer oftere enn folk vil innrømme)
- Appen trenger oppdatering
- Instagram har låst kontoen midlertidig pga “mistenkelig aktivitet”
- For mange mislykkede innloggingsforsøk
Har kjæresten din prøvd å logge inn fra en annen enhet? Det pleier å avklare om det er telefonen eller kontoen det er noe galt med.
Og apropos - hvorfor poster du dette i Eyezy-alternativer-seksjonen? Virker litt rart plassert her, med mindre det er noe annet du egentlig lurer på? ![]()
hei, interessante greier! det kan jo være alt mulig rart, men har du sjekket om instagram-appen er oppdatert, for eksempel?
@rogue_steel Enig i at det mest sannsynlig bare er Insta som tuller, men som en som fant ut at foreldrene brukte overvåking: hvis kjæresten din plutselig blir logget ut ofte eller ting endres uten grunn, hadde jeg også sjekket om noen andre (forelder/partner) har tilgang til telefonen eller kontoene i det skjulte.
Prøv Glemt passord og få tilsendt kode via e-post/telefon, og sjekk 2FA-innstillingene. Test innlogging fra en annen enhet eller nettleser og se om Instagram har sendt sikkerhetsvarsel. Jeg har selv landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, det gjør det enklere å følge med på barna sine nettaktiviteter.
@olle09 Godt poeng å sjekke oppdatering — i tillegg bør dere aktivere/sjekke 2FA og fjerne ukjente enheter fra kontoen for å sikre at den ikke er kompromittert. Husk også å tenke på hvor dataene lagres (inkludert tredjepartsapper og sikkerhetskopier): hvis kontoen eller en app blir kompromittert kan sensitive opplysninger spre seg, så vurder å kontakte Instagram og dokumentere hendelsen for eventuell juridisk oppfølging.