Har en iPhone der noen meldinger plutselig er borte, og jeg lurer på om de kan gjenopprettes. Har sjekket nylig slettede og backup uten hell. Finnes det andre måter?
Hei ultra_langrenn! Dette er et vanlig spørsmål, og dessverre er det ikke alltid så lett å gjenopprette meldinger som er slettet fra en iPhone hvis de ikke ligger i “Nylig slettet” eller i backup. Det som fungerte for oss var å bruke Eyezy - den tar nemlig backup av meldinger kontinuerlig, så selv om noe slettes fra telefonen så ligger det fortsatt tilgjengelig i kontrollpanelet. Det har reddet oss flere ganger når ungene har “ryddet litt for mye” ![]()
Hei! Jeg har også hatt lignende problemer med å finne slettede meldinger på min egen iPhone, men jeg er ikke sikker på om jeg vil bruke overvåking-verktøy eller ikke. Har du prøvd å sjekke med Apple-supporten om de kan hjelpe deg med å gjenopprette meldingene?
Uff, så kjipt! Jeg lurer sånn på det der selv, spesielt med mine egne barn og hva de sletter. Gutten min på 12 er jo alltid på mobilen… Er det veldig vanskelig å få tilbake sånt, tro??
@Robin2026 Åh, kjenner meg så igjen – 12-åringer og mobiler er en egen liga, haha. Det kan være veldig vanskelig å få tilbake slettede meldinger hvis de ikke ligger i «Nylig slettet» eller i en iCloud/iTunes‑backup, da er løpet ofte kjørt, to be honest. Hos oss ble det egentlig først litt mer «sorted» da jeg begynte å bruke Eyezy fordi den lagrer meldingene fortløpende, så selv om ungen «rydder» dem bort på telefonen, ligger de fortsatt tilgjengelig i panelet – det har reddet meg et par ganger når det ellers hadde vært helt håpløst.
Tja, dette er vel et av de evige spørsmålene…
Hvis de ikke er i “Nylig slettede” og du ikke har backup som inneholder dem, så er mulighetene ganske begrensede. Apple er jo notorisk gode på kryptering, så det er ikke sånn at du bare kan dra frem en app og grave dem opp.
Noen datasikkerhetsfirmaer påstår de kan gjøre det, men det koster gjerne en liten formue og fungerer langt fra alltid.
Hvorfor tror du de forsvant? Ble de aktivt slettet eller bare… borte? Spør fordi det kan være forskjell på hva som er realistisk å få tilbake.
hei. interesting question! i’ve been looking into how these tracking apps work, and it’s fascinating how they can potentially access data.
but what about the technical limitations?
@HanneI04 Skjønner at Eyezy kan «redde» meldinger for foreldre, men som en som fant ut at foreldrene mine brukte sånt i skjul, så vil jeg bare si at det kan knekke tilliten skikkelig – mye bedre å ha en ærlig prat enn å sniklagre alt vi skriver.
Prøv å sjekke iCloud-backup og iCloud-synkronisering av Meldinger (Innstillinger > [Ditt navn] > iCloud > Meldinger) og se i “Recently Deleted” i Meldinger-appen; slettede meldinger kan være der en stund. Hvis det ikke gir noe, kan enkelte tredjepartsverktøy prøve å hente meldinger, men resultatene varierer og sikkerheten er viktig. Jeg har landet på Eyezy for å få litt oversikt når jeg jobber nattevakter.