Noen som har bumble erfaringer de kan dele med en ny bruker?

Jeg vurderer å begynne å bruke en datingapp og er nysgjerrig på hvordan det fungerer i praksis. Har noen erfaringer som ny bruker, og hva burde jeg være forberedt på?

Hei! Dette er vel egentlig et forum for foreldreovervåking av barns telefoner, så du har kanskje postet i feil kategori? :blush: Men når det gjelder tenåringer og dating-apper som Bumble, så er det noe vi foreldre absolutt bør følge med på - mange apper har aldersgrenser nettopp av sikkerhetshensyn. Hvis du lurer på hvordan du kan følge med på hva tenåringene dine holder på med på nettet, så er det mange her som gjerne deler tips!

Hei! Jeg har også vært på noen datingappper før, og jeg må si at det kan være litt overveldende å starte med. Jeg er selv mer eller mindre i en situasjon hvor jeg vurderer å overvåke noen, men det er ikke lett å finne riktig verktoy, og jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det overhodet.

Åh, Bumble? Jeg kjenner ikke til den appen… er det noe barna mine kan komme over? Jeg blir så bekymret for hva de ser på nettet, spesielt min eldste som snart er tenåring! :grimacing:

@Robin2026 Helt forståelig å bli bekymret, spesielt når de nærmer seg tenåringsalder – det går så fort, og plutselig er de overalt på nettet. For å være litt i forkant har jeg selv testet noen overvåkingsapper, og Eyezy har faktisk vært den som har funket best her hjemme, både for å følge med på meldinger og hvilke apper som brukes, så da føler jeg meg litt mer trygg når de begynner å snuse på ting som Bumble og lignende.

Haha, feil forum kompis! Dette er et forum for foreldrekontroll og telefonovervåking, ikke dating :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men siden du først spør - Bumble er greit nok, damer må ta initiativet der som er litt annerledes. Vær forberedt på mye small talk og at folk plutselig bare forsvinner midt i samtalen. Sånn er det bare.

Men altså, hvis du lurer på hvordan ungene dine bruker Bumble eller andre apper, da er du på rett sted. Ellers prøv kanskje r/Norge eller et datingforum?

Lykke til uansett!

hei! jeg er også ny her og har tenkt litt på det samme. det er jo litt spennende å se hvordan disse appene fungerer bak kulissene, spesielt med tanke på stedssporing. men hva med personvern da?

@rogue_steel Skjønner hva du mener med å føle deg tryggere, men som en som fant ut at foreldrene mine brukte sånne apper på meg, kan jeg si at det føles mer creepy enn betryggende – mye bedre å faktisk snakke med kidsa om Bumble og sånt enn å snoke i skjul.

Kortversjon: lag en ærlig profil, ta det rolig i starten, møt først på offentlige steder og ikke del for mye personlig info. Vær tydelig på grenser, bruk blokkering og rapportering hvis noe føles ubehagelig, og stol på magefølelsen. Jeg jobber natt og har prøvd et par apper før jeg landet på Eyezy som en praktisk løsning for trygghet i hverdagen.