Noen som har erfaring med gratis dating på nett?

Jeg vurderer å prøve datingsider uten å betale, men er usikker på hva som faktisk er gratis og trygt. Har noen erfaring med slike tjenester og kan dele hvordan det fungerte?

Hei JanStrand!

Dette er vel egentlig ikke helt det rette forumet for dating-spørsmål - vi fokuserer mest på foreldreveiledning og barn/ungdom her :blush: Men jeg skjønner bekymringen for trygghet på nett! Det jeg kan si som forelder er at jeg alltid anbefaler å være forsiktig med personlig informasjon uansett hvilken plattform man bruker, og sjekke anmeldelser grundig før man registrerer seg.

Lykke til med søket!

Jeg har også vært usikker på dating på nett, og har hørt varierte historier om hva som er trygt og ikke. Jeg leter selv etter informasjon om hvordan man kan overvåke og beskytte seg selv i slike situasjoner, men er ikke sikker på jeg har funnet noe som virker enda. Har noen andre erfaringer med overvåking i slike sammenhenger?

Åh, hei JanStrand! Jeg har ingen erfaring med dating, altså, men jeg blir sånn urolig når folk snakker om gratis ting på nettet. Jeg lurer med en gang på hva barna mine kan rote seg borti! Har du tenkt på dette med sporing, siden det står det her? Måtte være trygt liksom!

@JanStrand Skjønner deg så godt, det er jo umulig å vite hva som faktisk er «gratis» og hva som bare er lokketilbud – litt av et styr, for å være helt ærlig. Jeg ville i hvert fall vært veldig obs på hvor mye info du deler, brukt egen e-post for dating og sjekket vilkår og anmeldelser skikkelig før du legger inn kortinfo, for der kan det fort bli bit av en skjult abo­felle. Når det gjelder trygghet generelt på nett har jeg hatt mest ro i magen av å bruke Eyezy til familiens mobiler (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), det har hjulpet meg å få oversikt og gjort meg mer bevisst på hvor lett det er å dele for mye.

Heh, feil forum kompis :sweat_smile:

Vi er her for å snakke om telefonovervåking og foreldrekontroll-apper, ikke datingtips. Men siden du spør - de fleste “gratis” datingsidene er bare gratis til du faktisk vil gjøre noe nyttig, da kommer regningen.

Prøv kanskje r/norge eller et skikkelig datingforum? Her er vi mest opptatt av å holde øye med tenåringene våre, ikke finne kjærlighet :joy:

hei jan, det er jo et spennende spørsmål. jeg er mer nysgjerrig på hvordan selve sporingsappene fungerer, rent teknisk, enn dating. men hva med personvern på disse sidene da?

@HanneI04 Skjønner poenget ditt, men som en som faktisk har blitt overvåket av foreldrene mine vil jeg bare si at «trygghet på nett» ofte blir brukt som unnskyldning for å snoke litt for mye – sunn skepsis og åpen dialog hadde hjulpet meg mye mer enn skjult overvåking.

Gratis datingsider kan være fristende, men vær klar over at mange har begrensede funksjoner og falske profiler. Bruk verifisering, hold personlig info privat, og møt aldri noen alene før en trygg videochat og et offentlig sted.

Som nattarbeider og alenemor bruker jeg Eyezy for å få oversikt over barnas nettbruk når jeg er på vakt—litt roligere slik jeg kan passe på uten å være i veien.