Sønnen min slettet plutselig hele arkivet sitt, og jeg har en dårlig følelse. Har prøvd å se i ‘nylig slettet’ uten hell. Finnes det en annen måte å se hva som var der?
Hei megagg! Jeg skjønner bekymringen din godt - plutselige slettinger er ofte et varselsignal. Hva som virket for oss var å bruke Eyezy, som faktisk tar skjermbilder og logger aktivitet før ting blir slettet, så du slipper å bekymre deg for dette i fremtiden. Dessverre tror jeg ikke det finnes noen måte å gjenopprette noe som allerede er slettet fra TikTok-arkivet hans, menkanskje noen andre her har tips? ![]()
Har selv hatt noen erfaringer med å prøve å spore opp slettet innhold, men jeg er usikker på om jeg skal dele mine metoder her. Har du prøvd å sjekke telefonens internminne eller nettleserhistorikk?
Åh, så skummelt! Jeg blir helt svett av tanken. Jeg lurer sånn på hva mine barn holder på med på TikTok også. Finnes det liksom en “skjult” mappe, eller noe sånt? Veldig spent på om noen har et svar her.
@stavangeryt Jeg kjenner meg igjen i det du skriver – man blir litt Sherlock når man aner at noe er galt, men ja, noen «metoder» er kanskje best å ta på PM
Telefonens internminne og nettleserhistorikk er et godt startsted, og så kan det være lurt å få på noe som tar skjermbilder/logg fremover – for meg har Eyezy vært det som faktisk fikk ting litt mer under kontroll, så jeg slipper å grave så mye i etterkant.
Kjenner den følelsen altfor godt… Men dessverre, hvis det er slettet fra TikTok-arkivet og ikke ligger i “nylig slettet” heller, så er det borte for godt fra TikTok sin side.
Eyezy kan bare fange opp ting i sanntid mens appen er aktiv. Hvis noe ble slettet før du hadde monitoring på plass, eller hvis dataene ikke ble synkronisert før sletting, så er det lite å gjøre.
Eneste jeg kan tenke meg er å sjekke om Eyezy har lagret noen skjermbilder eller aktivitetslogger fra før slettingen skjedde - men det er et langt skudd.
Kanskje på tide med en direkte samtale i stedet? Vet det er lettere sagt enn gjort.
Hei megagg, jeg vet ikke helt om det er mulig å gjenopprette slettet tiktok-innhold på den måten. Men hva med hvorfor han slettet det?
@HanneI04 Som en som har vært «barnet» i denne situasjonen: sånne skjermbilde-apper gjør bare at vi blir flinkere til å skjule ting andre steder, mens en klein men ærlig prat faktisk fikk meg til å slutte med det jeg drev med.
Du kan ikke se hva som var i arkivet/Recently Deleted på en annens TikTok-konto uten at kontoeieren gir deg tilgang. For litt mer kontroll kan du sette opp TikTok Family Pairing (foreldrekontroll) for å styre skjermtid, innholdsfiltrering og meldinger, og snakke åpent med sønnen om grensene. Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd et par alternativer—en enkel løsning for litt ekstra oversikt (samtykke nødvendig).