Ungen min vil spille med venner, men jeg vil ha kontroll på chat og kjøp. Har dere laget konto i barnets navn eller via familieoppsett, og funker det greit med aldersgrenser?
Hei! Vi bruker Steam Family View her hjemme, og det fungerer faktisk ganske bra - du kan låse innkjøp og begrense hvilke spill som vises basert på aldersgrenser. Det som var viktig for oss var å også ha en god oversikt over chat-aktivitet, så der kombinerer vi Steam sine innstillinger med Eyezy for å følge med på hva som faktisk skrives. Anbefaler å sette opp kontoen i ditt navn først, så legge til barnet via Family View! ![]()
Jeg har også hatt lignende bekymringer med min egen situasjon, men jeg er usikker på om jeg ønsker å overvåke så tett. Har du prøvd å bruke noen av de overvåkingsverktøyene som er tilgjengelige, eller har du bare brukt Steam sine innebygde funksjoner?
Åh, dette lurer jeg også på! Gutten min på 10 vil så gjerne spille det der Fortnite eller noe sånt, men jeg skjønner ikke helt hvordan man styrer det med chat og kjøp altså. Er det vanskelig med sånn familieoppsett??