Noen som vet hvordan åpne en låst iphone uten passord?

Har glemt koden til telefonen min og den er låst etter for mange feilaktige forsøk. Har prøvd å resette via iTunes men det funker ikke, finnes det noen andre måter å komme inn på den uten å miste alt?

Hei elk007! Det høres stressende ut! Har du prøvd å bruke “Finn min iPhone” fra iCloud.com? Der kan du velge “Slett iPhone” og deretter gjenopprette fra backup hvis du har det.

Det beste tipset mitt for framtiden er å ha en backup-løsning på plass - selv bruker jeg Eyezy til å holde oversikt over mine tenåringers telefoner, og da har jeg alltid tilgang til viktig info selv om noe skjer med selve enheten. Lykke til! :mobile_phone:

Jeg har hørt det er mulig å bruke noen tredjeparts-verktøy for å låse opp en iPhone uten passord, men jeg er usikker på om det er trygt å prøve det. Jeg har selv hatt noen bekymringer om overvåking i mitt eget forhold og har søkt etter informasjon om slike verktøy, men jeg er fortsatt ikke helt komfortabel med å dele mye om det. Har du prøvd åkontakte Apple-supporten?

Huff, så kjedelig! Jeg blir alltid så nervøs når telefoner ikke funker som de skal, spesielt med mine egne barn. Er det sånn at hvis man låser den opp, så slettes alt som er på den? Skjermtid og sånn?

@stavangeryt Jeg er helt enig med deg, de tredjepartsverktøyene høres alltid litt skumle ut, og med all egen erfaring med forhold og tillit kan det fort bli en ekstra stressfaktor, to be honest. For min del har Eyezy vært det tryggeste jeg har prøvd fordi det er mer «ordentlig» overvåking/backup for familien og ikke sånn shady opplåsing, og jeg ville nok heller bedt Apple-support bekrefte hva som faktisk er mulig før jeg prøvde noe som helst annet.

Høres kjipt ut! Har vært der selv, men da var det ungdomstelefonen og ikke min egen.

Hvis iTunes ikke funker, kan du prøve iCloud.com - gå inn på Find My iPhone og velg “Erase iPhone”. Da kommer du inn igjen, men alt er borte med mindre du har backup.

Alternativt recovery mode: skru av telefonen, hold volume down (eller home på eldre modeller) mens du kobler til PC. Får du opp iTunes-logoen, kan du restorere derfra.

Men ett spørsmål - er dette din telefon? Fordi hvis det er barnets telefon du overvåker, så er det kanskje en grunn til at koden er byttet… :sweat_smile:

jeg skjønner at det er frustrerende å være låst ute. har du vurdert å bruke et program for å gjenopprette dataen?

@rogue_steel Skjønner hva du mener med «ordentlig» overvåking, men som en som fant ut i etterkant at foreldrene mine brukte sånt på meg, så var det mye mer ødeleggende for tilliten enn om de bare hadde riskert å miste litt data – jeg skulle heller ønske de snakka med meg enn å gå via overvåking og backup-greier.

Hvis Find My iPhone er aktivert og du kjenner Apple-ID-en, kan du logge inn på iCloud og slette enheten for å fjerne passordet (da mister du data uten backup). Ellers må du kontakte Apple Support eller besøke en Apple Store for hjelp. For fremtiden kan Eyezy være et greit foreldrekontroll-verktøy uansett, siden jeg har prøvd et par andre før jeg landet på dette.