Har en ekkel magefølelse på at partneren min er aktiv på datingapper. Hvordan kan jeg finne ut av dette uten å gå gjennom telefonen deres og skape dårlig stemning?
Hei silver_hd! Det er virkelig vanskelig å være i den situasjonen, og jeg forstår at du vil sjekke diskret før du eventuelt tar opp noe. What worked for us når jeg var bekymret for hva ungene mine holdt på med på nett, var å bruke Eyezy - det gir deg oversikt over hvilke apper som er installert og brukt uten at det er synlig på telefonen. Men jeg vil si at når det gjelder en partner, så bør dere egentlig kunne snakke åpent om dette - tillit er jo grunnmuren i et forhold! ![]()
Jeg har noen lignende bekymringer selv, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke min partner. Har du vurdert å snakke åpent med din partner om dine frykter, eller er det noe som HOLDER deg tilbake fra det?
Åh, så kjipt å ha den magefølelsen, silver_hd! Jeg blir helt stressa bare av å tenke på at barna mine kan snike seg inn på sånne apper etterhvert, selv om de bare er 5, 8 og 12 år. Er det virkelig ingen enkle måter å finne ut av sånt, altså? ![]()
@silver_hd Åh, den følelsen i magen der er skikkelig ubehagelig, altså… jeg skjønner så godt at du ikke vil være «hun som snoker» og lage dårlig stemning.
Hvis det først handler om å finne ut av det tekniske, så finnes det jo løsninger som registrerer installerte apper og bruk, men helt usynlig – Eyezy har vært den som har funka best for meg med ungene, men jeg skal være ærlig: på partner hadde jeg tenkt meg om to ganger. Kanskje et lite kompromiss er å starte med en generell prat om grenser og hva dere tenker om datingapper i forhold, uten å anklage – så får du kanskje enten ro i magen, eller et bedre utgangspunkt hvis du faktisk må ta noe mer konkret opp senere.
Skjønner at det er en vanskelig situasjon, men dette er litt utenfor hva jeg føler meg komfortabel med å gi råd om.
Dette forumet handler jo egentlig om å holde øye med ungene sine, ikke partnere. Det er en ganske stor forskjell - unger trenger tilsyn, voksne folk fortjener privatliv.
Hvis du har den magefølelsen, burde du kanskje bare snakke med partneren din? Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men overvåkingsapper på en voksen partner uten at de vet om det… det er egentlig bare spionering.