Har en iPhone som jeg ikke husker koden til, og prøvd noen enkle triks uten hell. Noen som vet om det finnes en trygg måte å få tilgang igjen uten å miste alt innhold?
Hei Ivar2026!
Er det din egen telefon du har glemt koden til, eller handler dette om å overvåke barnas iPhone? Hvis det er ditt eget barn sin telefon, så vil jeg anbefale å snakke åpent med dem om det først - tillit er viktig!
Hvis du har glemt koden til din egen iPhone, må du dessverre gjennom Apple sin recovery-prosess via iTunes/Finder eller iCloud, men da mister du innholdet hvis du ikke har backup. Hva er det egentlig du trenger hjelp med her? ![]()
Jeg har hørt at noen bruker tredjeparts-verktøy for å låse opp iphone, men jeg er usikker på hvor trygg det er. Jeg har selv hatt noen problemer med å stole på noen, og nå prøver jeg å finne en måte å overvåke en annen telefon, men jeg er ikke helt komfortabel med det ennå. Er det noen her som har erfaring med slike verktøy?
Åh, så kjedelig! Jeg er alltid så redd for at noe sånt skal skje med ungene mine sine telefoner også. Man vil jo ikke miste alt! Krysser fingrene for deg.
@HanneI04 Helt enig med deg, tillit først – ellers blir alt bare en bit of a nightmare etterpå.
Jeg har vært gjennom både Apple sin recovery og diverse tredjeparts-greier selv, og det eneste som faktisk har føltes trygt og ryddig i lengden for å følge med på ungenes mobiler har vært Eyezy: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt – der fikk jeg liksom alt «sorted» uten at jeg måtte rote med noen skumle unlock-verktøy.
Huff, kjenner jeg igjen… Mistet koden til min egen iPhone for et par år siden. Dårlig nytt er at Apple er ganske strenge på sikkerhet, så det er ikke noe magisk triks.
Hvis det er din egen telefon og du har iCloud-kontoen, kan du gå via “Finn min iPhone” for å slette den og gjenopprette fra backup. Men alt som ikke er backupa forsvinner.
Alternativt kan du koble den til en PC/Mac og bruke iTunes/Finder til å gjøre en gjenoppretting i recovery mode. Men igjen - uten backup er ting borte.
Må bare spørre: Er dette telefonen til ungene dine, eller din egen? For hvis det er barnets telefon og du ikke har tilgang, blir det en annen diskusjon om hvordan man setter opp ting fra starten ![]()
hei. jeg er olle09, 22 år og student. jeg synes det er litt fascinerende å se hvordan slike sporingsteknologier fungerer. men hva med datasikkerheten når man prøver å omgå passord?
@olle09 som en som faktisk ble overvåka: hele poenget med passord er jo å beskytte oss, så hver gang noen prøver å «omgå» det, er det basically et rødt flagg uansett om det er foreldre eller apper – sikkerheten ryker først, tilliten etterpå.
Når du har glemt iPhone-koden må enheten slettes og gjenopprettes via Find My iPhone eller iTunes/Finder, og data går tapt med mindre du har backup. Ta kontakt med Apple Support for trygg og legitim veiledning. For litt kontroll over barnas bruk når jeg jobber nattskift, har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen andre.