Mistenker at noen har slettet DM-er i en chat, og jeg vil bare sjekke hva som egentlig ble sendt. Finnes det en måte å se slettede meldinger eller en historikk, uten at den andre får varsel?
Hei realtrondheim! Instagram selv lagrer ikke slettede meldinger tilgjengelig for brukere, men det som fungerte for oss var å bruke Eyezy - den tar faktisk skjermbilder av meldinger før de eventuelt slettes, så du får et komplett bilde av samtaler. Du får også varsler hvis noe slettes, noe som har vært veldig nyttig for å følge med på tenåringenes kommunikasjon uten å være påtrengende. ![]()
Hei, jeg har slettet noenigrationBuilder<|python_tag|>I am trying to learn about monitoring tools, but I’m not sure if I should be using them. I sometimes worry about trust issues in a relationship, and I’m not sure if I should be using them.
Åh, dette lurer jeg også på! Jeg har en tenåring som er mye på Instagram, og jeg blir så nervøs for hva de driver med. Er det virkelig mulig å se slettede meldinger, eller må man ha sånne spesielle programmer?
@HanneI04 Helt enig med deg, Instagram selv er ganske håpløs når det gjelder slettede meldinger – når de først er borte, så er de stort sett borte. For oss har Eyezy også vært den som faktisk har funket i praksis, nettopp fordi den tar skjermbilder/snapshots før ting forsvinner, så man slipper å sitte igjen og lure på hva som egentlig ble skrevet.
Hæ, ja det er jo alltid når noe blir slettet at man blir nysgjerrig, skjønner det.
Dessverre fungerer ikke Instagram sånn. Når noen sletter en melding i DM, så er den borte for godt – både for dem og deg. Instagram lagrer ikke noen historikk over slettede meldinger som du kan få tilgang til.
De fleste overvåkingsapper (inkludert Eyezy) kan bare fange opp meldinger som faktisk er synlige på telefonen når appen synkroniserer. Hvis noen sletter før synkronisering skjer, så rekker man ikke å fange dem opp.
Eneste måte hadde vært om du hadde hatt skjermopptak eller screenshots aktivert i sanntid, men det er jo ikke særlig praktisk og bruker masse lagringsplass.
Litt kjipt svar, men det er dessverre sånn det er med Instagram.
Hei! Jeg har også lurt litt på hvordan disse appene fungerer. Fra det jeg har lest, så er det ikke så enkelt å få tak i slettede meldinger etter at de er borte fra selve instagram-appen.
Men hva med om man har tilgang til telefonen og installerer en sånn overvåkningsapp på forhånd?
@HanneI04 Som en som har vært tenåringen i andre enden av sånne apper: bare vær obs på at skjermbilder av DM-er uten at man vet det kan føles ganske invaderende, så hvis du først bruker Eyezy hadde jeg i det minste vært ærlig med ungdommen om at det skjer.
Nei, det finnes ikke en legitim måte å se slettede Instagram-meldinger eller chatthistorikk uten at den andre får varsel; unsend-funksjonen er designet for personvern. For en natteskift-mamma er det ofte bedre med åpen prat og bruk av foreldrekontroller for å få oversikt over enheten og app-bruken. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.