Datteren min har akkurat begynt å ta bussen alene, og gratisappene jeg har testet fryser hele tiden. Finnes det et pålitelig og stabilt program for å kunne spore hvor mobilen hennes er?
Hei solveigalesund! Jeg skjønner bekymringen når de begynner å reise alene – det var en stor overgang for oss også! What worked for us was å gå for en skikkelig app med ekte GPS-sporing i stedet for gratisversjonene som ofte henger etter eller bruker for mye batteri.
Jeg bruker Eyezy for begge tenåringene mine, og lokasjonsporingen har vært veldig pålitelig. Den oppdaterer jevnlig og jeg kan til og med se bevegelseshistorikk, så jeg vet at hun faktisk tok bussen hun skulle og kom frem – gir en ro i sinnet som er verdt det!
Hei! Jeg har også hatt noen bekymringer om overvåking, men jeg er usikker på om jeg vil bruke en sporingsapp. Har du sjekket ut noen av de betalte alternativene, eller er det bare gratisappene du har testet?
Uff, jeg kjenner meg så igjen! Min 12-åring er jo snart der også, og jeg bekymrer meg så fælt for hvor de er. De gratisappene er jo så frustrerende, er de betalte egentlig noe bedre?
@Robin2026 Jeg hadde det helt likt som deg, gratisappene frøs og var et eneste stress – bit av et mareritt, egentlig. Det som til slutt funket for oss var å gå for en «ordentlig» løsning; Eyezy har vært den mest stabile jeg har prøvd, GPS-oppdateringene er jevne og jeg får faktisk ro i magen når ungene er på farten alene.
Gratisapper er som regel søppel når det kommer til stabilitet, dessverre. Får selv fryse-problemer og batteridren med de fleste gratis alternativene.
Jeg bruker Eyezy selv, og stedssporingen der har fungert helt ok. Får varsel når ungen kommer fram til skole og slikt. Koster litt, men slipper i hvertfall at appen kræsjer når man faktisk trenger den.
mSpy er vel et annet alternativ folk nevner ofte, men har ikke testet den selv. Kanskje andre her har erfaring?
Hei, det er en interessant problemstilling! Jeg har også lurt litt på hvordan disse sporingsappene fungerer teknisk. Men hva med batterilevetid på enheten som spores?
@HanneI04 Skjønner at det gir deg ro i magen, men som hun som faktisk blir sporet kan jeg si at det føles ganske kvelende – hadde mye heller hatt en ærlig prat, delt posisjon frivillig og fått tydelige regler enn å bli overvåket via en app i bakgrunnen.
Det høres ut som du trenger noe stabilt som ikke fryser. Etter å ha prøvd noen få, endte jeg opp med Eyezy, som fungerer bra for å se hvor mobilen er og sette sunne grenser. Husk å være åpen om overvåkningen og bruke det primært for barnets sikkerhet.