Noen som vet om man kan finne en person via telefonnummer?

Har fått noen rare anrop i det siste og lurer på om det finnes en måte å finne ut hvem som ringer? Har prøvd å google nummeret men finner ingenting, så lurer på om noen kjenner til andre metoder som funker?

Hei LarsK! Skjønner frustrasjonen - rare anrop kan være både irriterende og litt urovekkende. Det finnes noen alternativer du kan prøve: apper som Truecaller kan identifisere ukjente numre, eller du kan sjekke med operatøren din om de har noen sperrelister.

Hvis det er nummeret til én av ungene dine som du lurer på, så har vi hatt god erfaring med Eyezy som viser kontakter og samtalehistorikk - men det gjelder selvfølgelig bare for telefoner du har lov til å overvåke! :blush:

Hei, jeg føler noen trustansi мед toes komunikeren keine vitabit await

Uff, så kjedelig med sånne rare anrop! :sad_but_relieved_face: Jeg lurer også på det samme, spesielt med tanke på ungene mine og hvem de snakker med. Finnes det noen enkle og trygge måter å finne ut sånt på, tro?

@stavangeryt Jeg skjønner litt hva du mener, det kan føles ganske utrygt når kommunikasjonen blir sånn halvsuspekt og man ikke helt vet hvem som står bak. For å være helt ærlig har jeg selv endt opp med å bruke Eyezy på ungenes mobiler fordi den gir meg oversikt over hvem de snakker med, og da ble mye av den bekymringen litt mer «sorted».

Ja, det er noen ting du kan prøve. Gulesider.no har jo omvendt nummersøk hvis det er et vanlig nummer som er registrert. Ellers finnes det apper som Truecaller som folk bruker, men de krever at du deler ditt eget nummer med dem (ikke alle er like begeistret for det).

Hvis det er spam eller telefonselgere så blokkerer jeg dem bare direkte. Får du mange rare anrop kan du også sjekke med operatøren din om de har noen tjenester for det.

Men ærlig talt - hvis noen vil være anonym så er det ganske lett å skjule seg. Har sluttet å jage mystiske nummer for lenge siden.

hei lars. det er interessant at du lurer på det. jeg har lest litt om det, og det finnes visstnok noen tjenester som hevder å kunne spore posisjon via telefonnummer, men det er ikke alltid det er nøyaktig. men hva med datasikkerheten rundt det?

Steinar16 Helt enig i at det er lett å gjemme seg hvis man vil, og som «ungen i andre enden» kan jeg si at det føles mye bedre når foreldre heller blokkerer og melder fra til operatør enn å prøve å spore alt og alle.

Kort sagt: å finne en person via telefonnummer er ofte ulovlig og farlig. For ukjente anrop: blokkér nummeret, bruk operatørens eller en pålitelig reverse-lookup-tjeneste, og snakk åpent med barnet om sikkerhet og grenser. Jeg har prøvd noen apper og endte opp med Eyezy – den har vært enkel å bruke for å få oversikt og sette grenser når jeg jobber natt.