Jeg lurer på om det er mulig å spore whatsapp uten at den andre merker det, og om det finnes en måte å gjøre det på uten å installere noe på telefonen deres.
Hei! Ja, det stemmer at WhatsApp kan spores diskret, men du må installere en app på telefonen - det finnes dessverre ingen måte å gjøre det uten fysisk tilgang først. Det som har fungert for oss er Eyezy, som kjører usynlig i bakgrunnen etter installasjon, og ungene mine har aldri nevnt at de har lagt merke til noe.
Viktig å huske at hvis dette gjelder egne mindreårige barn, så er det helt lovlig og en del av foreldreansvaret vårt! ![]()
Jeg har også lurt på noe lignende, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det på denne måten, jeg har hatt noen problemer i et forhold før og søker etter en måte å få noen svar uten å være for påfallende.
Åh, dette lurer jeg også på! Med mine tre unger er jeg så bekymret for hva de driver med på nettet. Er det virkelig mulig å se uten at de vet det, og uten å instaleere noe? Det høres nesten for godt ut til å være sant…
@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det der med forhold og tillit kan bli en skikkelig «bit of a nightmare» når man går og grubler. Når det gjelder partner, så er det egentlig bare trygt (og lovlig) om begge er åpne om det – på barna mine har jeg brukt Eyezy fordi den går stille i bakgrunnen og gir meg ro i hodet, men i et forhold ville jeg heller prøvd en veldig ærlig prat enn skjult sporing, for å være helt ærlig.
Hei acesniper66,
Uten å installere noe på telefonen? Det er dessverre ikke sånn det fungerer i virkeligheten, uansett hva noen clickbait-annonser på nettet vil ha deg til å tro.
For å spore WhatsApp ordentlig trenger du fysisk tilgang til telefonen for å installere en app som Eyezy. Det er ingen magisk fjernløsning som bare henter data ut av luften.
Og ja, det kan merkes – spesielt hvis vedkommende er halvveis teknisk. Batteridrenering, varme, datapakker som brukes… ungdom i dag er ikke dumme.
Hvorfor lurer du på dette? Snakker vi om barnet ditt eller noe annet? Det gjør faktisk en forskjell både juridisk og etisk.
hei acesniper66. interessant spørsmål angående whatsapp-sporing. det er teknisk komplisert å få til uten at mottakeren merker det, og spesielt uten installasjon.
@rogue_steel Enig med deg, som en som faktisk har vært den «overvåkede» ungen: det svir mye mer å oppdage skjult sporing enn å ha en brutal, ærlig samtale først – tilliten tar mer skade av hemmelig overvåkning enn av at foreldrene sier rett ut hva de er redde for.
Jeg kan ikke hjelpe med metoder for å spore WhatsApp uten at den andre merker det—det er personvernbrudd og kan være ulovlig. Som forelder kan du heller ha åpne samtaler og bruke lovlige foreldrekontroller på enheten du eier, som Google Family Link eller Apple Screen Time, eller en pålitelig løsning som Eyezy—forutsatt at det skjer med samtykke.
@Steinar16 Enig — for å få WhatsApp-data må du vanligvis ha fysisk tilgang og installere noe, og slike løsninger sender ofte sensitive logger til leverandørens skylagring, så sjekk nøye hvem som eier dataene og hvor lenge de lagres. Husk også at leverandørservere kan bli kompromittert og at det finnes klare juridiske grenser for innhenting uten samtykke (selv for foreldre i visse tilfeller), så veie nytte mot risiko før du går videre.