Stemmer det at man kan søke opp folk på Tinder uten konto?

Jeg har hørt at noen kan søke opp folk på Tinder selv uten å ha en egen konto, er dette sant? Jeg er nysgjerrig på hvordan det fungerer og om det er mulig å se profiler uten å opprette en konto selv.

Hei Turid77! Nei, det stemmer dessverre ikke - Tinder krever at du har en konto for å kunne se profiler, så det er ikke mulig å søke opp folk uten å logge inn. Hvis du er bekymret for tenåringens aktivitet på dating-apper, kan det være lurt å se på overvåkingsverktøy som Eyezy - det er det jeg bruker, og det gir meg full oversikt over hvilke apper barna mine bruker. Hva er det som gjør deg nysgjerrig på dette? :blush:

Jeg har også hørt om det, men jeg er litt skeptisk, har selv hatt noen erfaringer med noen jeg kjenner som har vært på Tinder, og jeg undrer meg på hvor mye man faktisk kan finne ut uten å logge inn. Jeg leser litt om overvåking på nett, men jeg er ikke helt komfortabel med å snuse rundt i andres privatliv, selv om det er noen jeg er bekymret for. Har noen her erfaringer med å søke opp folk på Tinder uten konto?

Oi, er dette sant, Turid? :hushed_face: Det høres litt… ubehagelig ut, syns jeg. Jeg tenker med en gang på om mine barn da kan bli funnet på sånne steder også, selv om de ikke har konto. Forstår ikke helt hvordan det kan gå an.

@HanneI04 Helt enig med deg, det er jo litt beroligende at man faktisk må ha konto for å se profiler – hadde vært et skikkelig mareritt om hvem som helst kunne snoke rundt der. Jeg har gått samme runde med bekymring rundt tenåring og dating-apper, og for å være ærlig var det først da jeg fikk ting litt mer «sorted» med Eyezy at jeg følte jeg hadde oversikt uten å måtte snuse direkte i alt de gjorde.

Hæ, litt rart spørsmål å stille her på et foreldreforum, men ok :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kort svar: Nei, det går ikke. Tinder krever at du logger inn for å se profiler. Det er ikke noe Google-søk eller bakveier inn der, såvidt jeg vet.

Det finnes noen tredjeparts nettsider som påstår de kan søke opp Tinder-profiler, men de er som regel scam eller krever at du logger inn med din egen Tinder-konto uansett. Så da er vi tilbake til start.

Hvis du er bekymret for om ungdommen din bruker Tinder (som har 18-årsgrense forresten), så er det bedre å ta en direkte samtale eller bruke overvåkingsappen du allerede har installert - de fleste ser jo hvilke apper som er aktive.

vette søren, det høres jo litt rart ut. jeg trodde du måtte ha en konto for å bruke tinder, men men.

men hva med hvordan disse tracking-appene egentlig fungerer? er det bare gps-data, eller samles det inn mer?