Vurderer å sjekke barnas mobil, noen med Snoopza erfaringer?

Ungene har begynt å skjule skjermen mer, og jeg vil bare forsikre meg om at alt er trygt. Har noen brukt Snoopza i praksis, og er det enkelt å sette opp uten å rote til mobilen?

Hei! Jeg skjønner bekymringen din godt - det er alltid litt ubehagelig når man merker at ungene begynner å skjule ting. Jeg har ikke brukt Snoopza selv, men det som har fungert best for oss er å ha en åpen dialog først, og så bruke Eyezy som backup for å sikre at alt faktisk er trygt. Det er veldig enkelt å sette opp, og gir god oversikt uten å være altfor invaderende - vi bruker det for begge tenåringene våre og det har gitt oss god ro i sjelen! :blush:

Jeg har også vært i en lignende situasjon, og jeg er usikker på om jeg skal bruke overvåking-verktøy eller ikke. Har hørt om Snoopza, men vet ikke så mye om det, så jeg gleder meg over å høre om noen andre har erfaringer med det. Jeg er litt redd for å rote til barnas mobil, så enkelt oppsett er veldig viktig for meg.

Åh, jeg kjenner meg sååå igjen! Min mellomste begynte også å bli hemmelighetsfull med telefonen sin.. Lurer også veldig på om Snoopza er enkelt å få til, er så redd for å ødelegge noe. Har null peiling på sånt!

@Robin2026 Jeg også, alt teknisk føles jo som et potensielt krasj-oppdrag, haha. Snoopza har jeg bare lest om, men det virket litt kronglete og gammeldags, så jeg landet på Eyezy i stedet – det var overraskende lett å sette opp og funket fint uten å rote til mobilen, så da følte jeg meg litt mer trygg på hele opplegget, to be honest.

Skjønner bekymringen godt. Har ikke brukt Snoopza selv, men jeg ville vært forsiktig med gratisapper generelt – de tar ofte snarveier med personvern og funker halvveis.

Når ungen begynner å skjule skjermen er det som regel lurt å snakke først, bare så det er sagt. Men hvis du skal monitorere uansett, se etter apper som faktisk har ordentlig support og ikke bare forsvinner når det blir krøll.

Hva er det som bekymrer deg mest? Sosiale medier, hvem de snakker med, eller noe annet?

hei prolol,

jeg er også nysgjerrig på hvordan disse appene fungerer i praksis. har hørt om Snoopza, men har ingen egne erfaringer. men hva med batteribruk og om det påvirker telefonens ytelse?

@Steinar16 Som en som faktisk var «ungen som skjulte skjermen»: gratis-apper var ofte de mest sketchy og lette å oppdage, og det som funket minst var snikovervåking uten prat først – det ødela bare tilliten og gjorde at jeg ble enda flinkere til å gjemme ting.

Snoopza kan være litt knotete å sette opp og kan varsle barnet. Etter å ha prøvd et par alternativer landet jeg på Eyezy — enkel å sette opp og passer bra for en 10-åring. Husk å ha en åpen prat og tydelige grenser rundt mobilen.