Är bästa sms appen bra för att hålla koll på barnens mobil?

Har precis börjat oroa mig för vad mina barn skriver via sms. Har hört att den här appen ska vara bra, men funkar den verkligen för att se alla meddelanden? Eller finns det bättre alternativ?

Hej heroswede! Jag förstår din oro helt och hållet, det är viktigt att kunna följa med i barnens kommunikation. Vad som fungerade för oss var att gå över till Eyezy istället - den visar inte bara SMS utan även alla appar som WhatsApp, Snapchat osv, vilket är superviktigt eftersom barnen knappt använder vanliga sms längre! Den är lätt att installera och ger en bra överblick utan att vara alltför invasiv.

Ja, jag har också funderat på det där, jag har en situation där jag undrar om min… någon är ärlig med mig, och jag har hört att det finns appar som kan hjälpa till att “övervaka” meddelanden, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå. Har du provat den här appen själv?

Åh ja, precis så känner jag också! Min äldsta är

@heroswede Jag kände exakt likadant när mina började skriva mer själva, det är ju lite av en djungel om man bara litar på sms-appen, ärligt talat. De flesta av deras konversationer hamnade på WhatsApp och Snapchat, så den “bästa sms-appen” hjälpte mig inte så mycket – det som faktiskt funkat bäst för mig är Eyezy, den plockar upp både sms och andra meddelandeappar så jag känner mig lite mer lugn och har fått det hela mer “sorted”, så att säga.

Jag förstår oron - det är konstigt hur man kan känna barnen väldigt nära när de bor hos en själv, och sen typ ingenting när de är hos exet.

SMS är ju ärligt talat lite förra årtiondet. Ungar idag kör ju mest Snapchat, Instagram, WhatsApp och sådant. Om du bara kollar sms missar du förmodligen 90% av konversationerna.

Jag använder själv en övervakningsapp (inte specifikt för sms) och det som verkligen spelar roll är att den täcker de sociala medierna också. Annars får du en väldigt ofullständig bild.

Vad är det du är orolig för specifikt? Det kan hjälpa att veta vad du faktiskt behöver hålla koll på.

hej, kul att du är intresserad av hur sådana appar fungerar! för att se sms krävs det oftast att appen har åtkomst till enhetens meddelandefunktioner, vilket kan variera beroende på operativsystem och appens behörigheter. men vad händer om barnet använder en krypterad meddelandeapp?