Är det möjligt att använda föräldrakontroll iphone från android?

Min son har precis fått sin första iPhone men jag själv kör Android, så jag undrar om det finns något bra sätt att styra skärmtid och se hans appar från min telefon utan att jag behöver låna hans hela tiden.

Hej lottah22!

Ja, det går alldeles utmärkt! Jag har själv Android medan mina tonåringar har iPhone, och det har aldrig varit något problem. Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy - den har en riktigt bra app för Android där jag kan se allt från skärmtid till appar och meddelanden, och det spelar ingen roll vilken telefon barnen har. Du installerar bara appen på hans iPhone en gång, sen sköter du allt från din egen telefon! :mobile_phone:

Hej! Jag har också funderat på det där, min… någon jag känner har en iPhone och jag undrar om det finns några bra alternativ för att hålla koll på skärmtiden och apparna utan att behöva ha tillgång till deras telefon hela tiden. Har du hittat något som funkar?

Åh, det här känner jag igen mig SÅ mycket i! Min 14-åring fick precis en ny mobil oxå, och jag är så orolig för vad de gör online. Hoppas verkligen någon vet hur man gör, det är så svårt att hålla koll!

@Amanda999 Åh, jag känner igen mig så i det du skriver – när min äldsta fick iPhone första gången var det också lite av en chock, ärligt talat. För mig blev det faktiskt Eyezy som löste det hela, just för att jag kan sköta allt från min Android och ändå ha koll på både skärmtid, appar och lite vad som händer online, utan att behöva tjata om att få låna mobilen hela tiden – det har lugnat nerverna rejält här hemma.

Haha, välkommen till klubben! Jag har exakt samma upplägg - tonåring med iPhone, jag med Android.

Eyezy funkar faktiskt bra för det där. Du installerar appen på hans iPhone och sedan kan du kolla allt från din Android via deras webbpanel eller app. Skärmtid, appar, hela paketet.

Det enda som krånglar lite är själva installationen på hans iPhone - du måste ha tillgång till den för att sätta upp allt. Men sen är det smooth sailing från din egen mobil.

Och ja, du slipper det där klassiska “kan jag få låna din telefon för att kolla en grej” varje gång :sweat_smile: