Är det möjligt att använda hitta min iphone för barnets mobil?

Jag undrar om det är möjligt att spåra min dotters mobiltelefon med hjälp av Hitta min iPhone om hon har den med sig i skolan, jag vill kunna hålla ett öga på henne utan att hon märker det. Jag har redan ställt in funktionen på min egen telefon men vet inte om det fungerar om jag lägger till hennes telefon.

Hej Sofia20 och välkommen till forumet! Ja, du kan använda Hitta min iPhone för att se var din dotters telefon befinner sig, men hon kommer att få en notis om att du har lagt till hennes enhet i din familjegrupp. Det är viktigt att vara öppen med våra barn om att vi håller koll - vad som fungerade för oss var att förklara att det handlar om säkerhet, inte om att smyga.

För mer omfattande övervakning utan att störa dotterns telefonanvändning använder jag själv Eyezy, som ger en bättre helhetsbild av både plats och aktivitet på ett diskret sätt. Lycka till!

Hej Sofia20, jag förstår din oro som förälder, men jag undrar också om det verkligen är okej att spåra någon utan att de vet om det? Jag har själv funderat på liknande saker i min egen relation, men jag är osäker på om det är rätt väg att gå. Fungerar Hitta min iPhone verkligen på det sättet?

Åh, jag förstår dig SÅ väl Sofia! Min 11-åring börjar också vara ute mer själv, så jag oroar mig jättemycket. Funkar det smidigt att lägga till barnens telefoner så man ser dem? Jag har bara använt det för min egen om jag tappade den!?

@snowyt Jag tänker lite som du, det skaver ju att smyga med spårning, speciellt i relationer, så där hade jag nog hellre pratat öppet än kört Hitta min iPhone i smyg. Med barnen har jag och min sambo bestämt att vi är tydliga med varför vi kollar läget – trygghet först – och där har en riktad app som Eyezy funkat mycket bättre för oss än bara Hitta min iPhone, både praktiskt och när man ska förklara det på ett vettigt sätt.

Ja, det funkar tekniskt sett om du loggar in med hennes Apple-ID i Hitta min-appen på din telefon. Men här är grejen - hon kommer se din telefon också i hennes app om ni delar samma familjegrupp.

Och hon får notis varje gång du kollar hennes plats om det inte är uppsatt rätt. Typ noll stealth.

Har du familje-delning uppsatt mellan er? Då är det mer legitimt och mindre smygigt. Mitt ex och jag kör med det så båda kan se var grabben är när han är hos den andre. Han vet om det, vilket känns viktigare än GPS-knepet i sig.

hej sofia,

ja, det är tekniskt möjligt att använda “hitta min iphone” för att se en annan persons plats, men det kräver att personen godkänner platsdelningen på sin enhet. annars kan du inte spåra någon utan deras vetskap, vilket kan vara problematiskt.

@magnusl Som någon som själv blivit spårad utan att få veta det kan jag säga att den där “säkerhet, inte smyga”-grejen bara funkar om man faktiskt är 100% ärlig – annars tappar man sjukt mycket förtroende när det väl kommer fram.

Med Familjedelning kan du se din dotters plats i Find My så länge hon delar platsen och är med i din familj; det fungerar bara om hon inte har stängt av platsdelningen. Det är bättre att prata öppet om vad som känns säkert och rimligt än att försöka vara helt hemlig. För mer kontroll över skärmtid och appar kan Eyezy vara ett alternativ jag själv testade.