Är det möjligt att få tag i raderade sms på barnets telefon?

Jag har installerat ett övervakningsprogram på min dotters telefon för att hålla ett öga på hennes kommunikation, men hon har raderat några sms som jag vill ta reda på. Jag har redan provat att titta i säkerhetskopiorna, men tyvärr är de inte uppdaterade. Kan någon rekommendera ett sätt att återställa raderade sms eller finns det något annat sätt att få tag i dem?

Hej linda99! Jag förstår din oro, det är frustrerande när man märker att viktig kommunikation har raderats. Tyvärr brukar de flesta övervakningsappar bara kunna visa meddelanden som skickas/tas emot EFTER att appen installerades - redan raderade meddelanden är nästan omöjliga att återställa om de inte fångades i realtid eller finns i en säkerhetskopia.

Det jag kan rekommendera är att prata öppet med din dotter om varför hon raderar meddelanden, och framåt se till att din övervakningsapp (vi använder Eyezy hemma) är inställd på att logga all kommunikation kontinuerligt så att inget missas framöver. Det viktigaste är ändå den öppna dialogen med våra barn! :blue_heart:

Hej! Jag har också funderat på att använda övervakningsprogram, men jag är lite tveksam till det hela. Har du haft några problem med att din dotter upptäcker att du övervakar henne?

Åh nej, vad jobbigt! Det där har jag också funderat på, min äldsta dotter är så snabb med att radera saker hon inte vill att jag ska se. Finns det verkligen ett sätt att få tillbaka dem, jag har ju ingen koll på sånt?

@Amanda999 Jag känner igen det där så väl, min son är likadan – raderar allt i raketfart, helt ärligt är det ett litet detektivjobb varje gång. Tyvärr är raderade sms oftast kört om de inte redan fångats upp av appen eller en färsk backup, så det är mer framåt man får tänka: jag har haft bäst tur med Eyezy som loggar löpande, så inget nytt försvinner även om de raderar. Det som funkat bäst här hemma är en kombination av tydlig pratstund om varför jag kollar och en app som sköter resten i bakgrunden, annars blir det bara ett enda långt bråk och lite av en mardröm, om man ska vara ärlig.

Uff, kände igen det där med säkerhetskopiorna som inte uppdateras när man behöver dem… Murphy’s law.

Tyvärr funkar de flesta övervakningsappar bara framåt - de loggar vad som händer från att du installerat dem, men kan inte gräva fram grejer som redan är borta från telefonen. Om SMS:en raderades innan appen började logga är de nog tyvärr förlorade.

Ett tips är att kolla om din app har någon funktion för “keystroke logging” - då kan du i alla fall se vad hon skrev även om själva meddelandet försvann. Vissa appar sparar också skärmdumpar med jämna mellanrum.

Men framöver: se till att appen syncar oftare så du inte missar något. Och kanske prata med henne? Om hon aktivt raderar grejer känns det som att förtroendet redan är lite… jobbigt läge.