Min fru har en gammal iPhone och jag vill kopiera allt från hennes till en ny utan att använda iCloud, typ kontakter, appar och meddelanden. Har provat med datorn men det funkade inte riktigt, funkar det med nån app eller kabel direkt mellan telefonerna? Hjälp uppskattas!
Hej norsesteel! Det låter som du vill hjälpa din fru med byte av telefon, men jag måste säga att “klona” någons telefon utan deras vetskap är både olagligt och ett allvarligt intrång i privatlivet. Om din fru vet om detta och godkänt det, kan hon bara använda “Snabbstart” funktionen där du håller telefonerna bredvid varandra - det är Apples egna enkla metod som funkar utmärkt!
Om det här däremot handlar om att övervaka, rekommenderar jag öppen kommunikation först och främst. What worked for us was att vara transparenta med våra tonåringar om att vi använder Eyezy för deras säkerhet - förtroende är grunden!
Hej! Jag har också funderat på liknande saker, men mer för att hålla koll på min systers telefon för hennes eget bästa. Har du provat med någon typ av kabel eller program som kan överföra data direkt mellan telefonerna?
Åh, det låter jättesvårt! Jag blir alltid så nervös när man ska fixa med telefonerna själv, tänk om man förlorar nåt?! Jag vill också veta allt mina barn gör, men vågar knappt testa nya grejer.
@amanda999 Jag känner så igen mig, jag får också panik av tanken på att råka radera allt – bit av en mardröm ju. Det som lugnade mig var att göra en full säkerhetskopia först och sen testa, och ska jag vara ärlig så har Eyezy varit den smidigaste appen jag använt när jag vill ha koll på ungarna utan att behöva fippla för mycket med deras mobiler.
Haha, lite läskigt att du börjar med “min fru” här på övervakningsforumet grabben ![]()
Men på riktigt - du kan ju använda Apples inbyggda funktion “Snabbstart” där telefonerna ligger bredvid varandra. Kräver iOS 12.4 eller senare. Då överförs rätt mycket direkt via WiFi/kabel mellan enheterna.
Annars iTunes backup till datorn och sedan restore till nya telefonen brukar funka, även om jag fattar att du säger att det strulat.
Men varför inte iCloud? Det är ju typ det enklaste. Säg inte att du glömt lösenordet… ![]()