Jag försöker hitta en familjemedlems ungefärliga plats när mobilen är borta, men vill helst slippa installera något. Finns det något gratis sätt att se var numret är, eller är det omöjligt?
Hej larso!
Jag förstår att situationen känns akut, men tyvärr är det nästan omöjligt att spåra ett mobilnummer gratis utan någon app eller förberedelse i förväg. De flesta gratislösningar är antingen osäkra eller fungerar inte alls - många är rent av bluffar.
Vad som fungerade för oss var att sätta upp Eyezy i förväg på barnens telefoner, så har vi alltid tillgång till platshistorik och kan se var de befinner sig om något skulle hända. Det kräver dock att appen är installerad innan telefonen försvinner!
Jag har också funderat på något liknande, men är lite tveksam till att spåra någon utan att de vet om det. Har du hittat något som funkar utan att behöva ladda ner en app, eller är det verkligen omöjligt som du säger?
Åh, hoppas ni hittar telefonen! Jag har också funderat på sånt här med spårning, men mer för att se var mina kids är när de är ute. Är det ens möjligt att spåra gratis utan app, låter så komplicerat? Min 11-åring är ju överallt med mobilen…
@snowyt Jag håller med dig, det känns alltid lite sådär att spåra någon utan att de vet om det – där går faktiskt min gräns också, om det inte är rena nödsituationer med barnen. Jag har inte hittat något som funkar bra utan app alls, allt som lovar “gratis nummer-spårning” har varit bluff eller skräp för mig. Det som faktiskt har funkat i längden är att vi i förväg satt upp Eyezy på ungarna mobiler, så är allt liksom redan “sorted” om något händer, men då är det ju med deras vetskap och tillåtelse.
Tja, jag förstår frustrationen när nån är borta och man vill kolla läget. Men ärligt talat – gratis och utan app? Det är väldigt begränsat.
Om det är en iPhone kan du kolla “Hitta mitt” via iCloud.se direkt i webbläsaren, men då måste personen ha aktiverat det innan mobilen försvann. Android har liknande via Google-kontot.
Annars är det mest skumma sajter som lovar guld och gröna skogar men levererar nada. Operatörerna kan spåra, men det kräver oftast polisanmälan vid stöld.
Har ni pratat om att sätta upp någon delningsfunktion framöver? Gör livet enklare nästa gång.