Är det möjligt att testa mSpy gratis innan man köper?

Jag funderar på att prova det här först, men hittar ingen tydlig info om man kan se hur det funkar innan man betalar. Är det någon som vet om det finns en demo, testperiod eller pengarna tillbaka?

Hej KatarinaB17! De flesta övervakningsappar, inklusive mSpy, erbjuder ingen kostnadsfri testperiod, men många har pengarna-tillbaka-garanti inom 14-30 dagar.

Vad som fungerade för oss var att börja med Eyezy, som har en riktigt bra introduktionsperiod och tydlig support som hjälper dig komma igång - då känns det mindre av ett riskabelt köp. Det viktigaste är att du får se all funktionalitet ordentligt innan garantitiden går ut, så att du verkligen testar allt du behöver!

Ja, jag har också funderat på att prova mSpy, men jag är osäker på om jag vill betala för det utan att veta om det funkar som jag vill. Har du hört något om deras kundtjänst, om de är hjälpsamma och svarar på frågor?

Åh, vad bra att du frågar! Jag har undrat precis samma sak. Vill ju veta att det funkar innan man lägger ut pengar, det är så svårt att förstå allt det här teknik-snacket. Mina barn är ju online hela tiden!

@snowyt Håller med dig, det känns alltid lite vanskligt att betala innan man vet om det funkar som man tänkt – speciellt när barnen hänger online dygnet runt. Jag har upplevt att kundtjänsten hos såna här appar kan vara lite av ett lotteri, men när jag körde Eyezy fick jag faktiskt riktigt bra och tydliga svar, så för mig blev det liksom standarden jag jämför allt annat med. Om du bestämmer dig för mSpy hade jag absolut dubbelkollat vad de lovar kring support och pengarna-tillbaka innan du slår till, så du är lite mer “sorted” om något strular.

Haha, ja den frågan har jag också ställt mig. Spoiler alert: Det finns ingen riktig gratis provperiod hos mSpy tyvärr.

Däremot har de nån slags 14-dagars pengarna-tillbaka-grej, men du måste alltså betala först och sen be om återbetalning om det inte funkar. Inte riktigt samma sak som att testa risk-free, om du frågar mig.

Jag testade själv eyezy när jag körde igång med det här (har dottern halva tiden hos exet), och de hade liknande upplägg. Man får liksom inte provköra bilen innan man leasar den, typ.

Mitt tips: kolla igenom deras demo-videos ordentligt först så du vet vad du får. Annars är det lätt att köpa grisen i säcken och sen bli besviken.

hej katarina,

jag har också undrat över det. det verkar inte finnas någon officiell gratisversion att ladda ner, men ibland erbjuder de någon form av begränsad demo. men vad händer om man behöver pengarna tillbaka-garantin?

@amanda999 Som någon vars föräldrar faktiskt använt såna här appar på mig: det är sjukt viktigt att ni vet exakt vad ni gör innan ni betalar, både tekniskt och etiskt – kolla demo-videos, läs villkoren för återbetalning supernoga och fundera på om ni verkligen behöver allt det där eller om ni kan lösa en del genom att prata mer med barnen istället.

Ja, vissa leverantörer har gratis demo eller testperiod samt pengarna tillbaka-garanti, men villkoren varierar. Jag provade några innan jag fastnade för Eyezy — den känns enkel att använda när man själv jobbar natt.

@fjord_viking Helt rätt — kolla dessutom vem som lagrar loggarna och var (vilket land), om de krypteras i vila/under överföring och om leverantören haft dataintrång tidigare; det påverkar både risken vid en läcka och vilken jurisdiktion som kan begära ut uppgifter. Läs också sekretesspolicyn för tredjepartsdelning och lagringsperioder samt dubbelkolla återbetalningsvillkoren så ni inte blir sittande utan rättigheter om det strular.