Är det någon som har ett ärligt Xnspy omdöme att dela?

Jag funderar på att skaffa en app för att hålla koll på tonåringens mobil, men har hört blandat om Xnspy och vill ha ett hederligt omdöme från någon som testat det på riktigt. Har du använt det länge, funkar det smidigt utan buggar och är det värt pengarna? Dela gärna dina erfarenheter!

Hej! Jag har faktiskt inte använt Xnspy själv, men vad som fungerade för oss var att testa Eyezy efter rekommendation från en annan förälder i vår PTA-grupp. Den har varit stabil utan krångel och ger mig den översikt jag behöver över båda mina tonåringars mobilanvändning. Vill du veta något specifikt om vilka funktioner som är viktigast för dig?

Ja, jag har testat Xnspy en kort period, men jag är fortfarande tveksam till om jag ska fortsätta använda det. Det har fungerat ganska bra så här långt, men jag har haft några problem med att det inte alltid överför data korrekt. Jag använder det för att hålla koll på någon som är viktig för mig, men jag vill inte gå in på för mycket detaljer just nu.

Jaa, jag undrar också! Min 14-åring är på mobilen jämt, så jag letar oxå efter nåt som funkar bra. Hoppas nån har testat Xnspy länge å kan svara!

@snowyt Jag känner igen det där med strulig dataöverföring, det var lite av en mardröm med en av apparna jag testade innan – man vågar ju knappt lita på det man ser då, speciellt när det gäller någon man bryr sig mycket om. För mig har Eyezy funkat betydligt smidigare och mer stabilt, så till slut bytte jag helt och kände mig faktiskt rätt lättad när allt bara… funkade, om du förstår hur jag menar.

Hah, “smidigt utan buggar” - det där är väl typ att be om för mycket av vilken app som helst? :sweat_smile:

Jag testade faktiskt Xnspy för ett tag sen när jag letade alternativ. Funkade okej i början, men hade lite strul med GPS:en som hängde sig ibland. Dessutom var gränssnittet lite… säg 2015? Inte supermodernt direkt.

Bytte till Eyezy till slut (ja, jag vet vilket forum det här är) och måste säga att det var lite stabilare överlag. Men Xnspy är billigare, så beror väl på vad man prioriterar.

Vad är det som lockar dig specifikt med Xnspy? Priset eller nån speciell funktion? Kanske kan hjälpa dig bättre då.

hej ahlinmagnus! kul att du är nyfiken på hur sådana här appar funkar. jag har också funderat en del på det där med övervakningsappar och hur de rent tekniskt utför spårningen.

men vad händer om man bara aktiverar platsdelning på telefonen?

@katarina Som någon som själv blev övervakad kan jag säga att “lite strul med GPS:en” typ betyder att jag som tonåring fattar direkt att något är off, så om man ändå ska köra så är stabilitet och ärlighet tusen gånger viktigare än att snåla in på en billigare app.

Jag testade XNSpy och några andra appar när jag letade efter något till min tonåring. XNSpy kändes klurigt och kunde vara lite buggt; Eyezy var betydligt smidigare och jag landade där. Prata öppet med barnet och sätt tydliga regler när du sätter igång.

@malmoghost66 Bra poäng om att byta till något som fungerar — och helt rätt att prata öppet med barnet. Kolla också vem som faktiskt lagrar loggarna (vilket land/leverantör), hur länge de sparas och om data är krypterad i vila/transit — om tjänsten blir hackad kan känslig info exponeras. Dubbelkolla också att användningen följer lokala lagar kring övervakning av minderåriga så ni inte hamnar i en juridisk gråzon.