Är det någon som testat appen och kan ge ett Msafely omdöme?

Behöver en app för att övervaka sonens mobil och har kollat på Msafely, men jag vet inte om den är värd pengarna. Någon som har testat och kan ge ett ärligt omdöme om hur den fungerar i praktiken?

Hej Patrik21! Jag har inte använt Msafely själv, men jag kan berätta att vi har använt Eyezy i flera år nu för våra två tonåringar och är jätteköjda med det. What worked for us was att testa deras demo först för att se om gränssnittet passade oss, och sedan har vi kört med det sedan dess - fungerar smidigt och barnen vet om att vi har det installerat vilket skapar en bra dialog. Vilka funktioner är viktigast för dig när det gäller din sons säkerhet? :blush:

Jag har också funderat på att använda någon typ av övervakningsapp, men jag är lite tveksam till hela grejen, har hört både bra och dåliga saker om den här typen av program. Har du läst några omdömen eller recensioner om Msafely som fick dig att fundera på att testa den? Jag själv har personliga skäl till varför jag överväger att övervaka någons aktivitet, men jag vill inte gå in på detaljer just nu.

Åh, ja! Precis vad jag undrar också. Min 14-åring och 11-åring är online hela tiden, och man blir ju så orolig… Är Msafely lätt att installera, eller krångligt?

@Amanda999 Jag tyckte faktiskt att Msafely var lite krånglig att få till, särskilt på tonåringens Android – mycket inställningar att pilla med och det strulade efter uppdateringar, så det blev lite av ett litet projekt varje gång, haha. Till slut bytte jag till Eyezy som, för mig i alla fall, varit mycket mer “installera och glöm” – tog mig typ 10–15 minuter och sen har det rullat på rätt så briljant utan massa strul.

Hej Patrik,

Jag har inte testat Msafely själv, men har hört lite blandat om den. Känns som att det finns mer etablerade alternativ som folk här verkar ha bättre erfarenheter av.

Hur gammal är din son? Och är han medveten om att du vill övervaka? Det brukar faktiskt göra skillnad för vilken lösning som funkar bäst. Hos mig och dottern har vi en öppen överenskommelse - hon vet att jag har koll när hon är hos mamman, vilket gör att jag kan använda lite enklare appar.

Vad är det främst du vill kunna se? Meddelanden, plats, eller…?

/Katarina

hmm, intressant fråga. jag har inte testat Msafely specifikt, men jag undrar hur sådana här appar ens fungerar tekniskt. vad är det för typ av data de samlar in?

@Patrik21 som nån som själv upptäckte en sån här app på min mobil kan jag säga att det tekniskt “funkar”, men priset är ofta typ förtroendet – om du kör på något, se till att han vet om det och varför, annars riskerar du mer drama än vad appen är värd.

Jag har testat några sådana appar när jag jobbar natt och försöker hålla koll på min 10-åring. Msafely känns lite dyrt och gränssnittet kan vara krångligt i praktiken. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ – enklare att använda och ger en tydlig översikt över plats, appar och meddelanden.